17/08/2023 Societat - Jordi Rodríguez
Dos membres de Creu Roja durant les 12 hores de Bàsquet de la Salle Palamós. (Foto: Creu Roja Palamós).
L'Ajuntament de Palamós ha aprovat les bases reguladores de les ajudes a entitats que treballin projectes de suport a persones afectades per temes de salut, i a les seves famílies. Les ajudes es tramiten a través de l'Àrea municipal d'Acció Social, i busquen promoure la qualitat de vida dels afectats, fomentar la igualtat d'oportunitats, i promoure la sensibilització i la lluita contra la discriminació de persones i col·lectius, per temes de salut. Les subvencions s'atorgaran per un procés de concurrència competitiva.
Se'n podran beneficiar persones físiques i entitats sense ànim de lucre, amb domicili o delegació a Palamós, i que, de manera regular, desenvolupin projectes de suport a persones afectades per temes de salut. Els criteris per a la concessió o no de les ajudes es basaran en si l'entitat promou la millora de la qualitat de vida de les persones, si ha realitzat activitats a Palamós en els últims 2 anys, o si té experiència prèvia. També si fa activitats per promoure la igualtat d'oportunitats, si treballa des de la perspectiva de gènere, o si ho fa en xarxa amb altres entitats o institucions. La quantia de la subvenció màxima que s'atorgarà es determinarà en una convocatòria posterior, així com també els terminis de presentació de sol·licituds. Les entitats concurrents hauran de presentar una memòria del projecte o l'activitat a realitzar, així com un pressupost previ, i les certificacions corresponents d'estar al corrent de tributs i altres obligacions. L'òrgan instructor d'aquest procés de concurrència competitiva estarà format per 3 membres designats entre els tècnics de l'Ajuntament de Palamós. Un cop rebudes les sol·licituds, quan es convoqui el procés, s'aprovarà una relació provisional d'admesos i exclosos, que es podrà esmenar en un termini de 10 dies. Un cop resolt el procediment i concedides les subvencions, l’Ajuntament de Palamós comprovarà pels mitjans que consideri oportuns, que les quantitats atorgades s'inverteixen en les finalitats que les justifiquen.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...