Creix l'interès per les titulacions de navegació recreativa

19/07/2023 Societat - Jordi Rodríguez


Durant la pandèmia moltes persones van realitzar els cursos per obtenir una titulació nàutica. (Foto: Escola Nàutica Baix Empordà).

Durant la pandèmia moltes persones van realitzar els cursos per obtenir una titulació nàutica. (Foto: Escola Nàutica Baix Empordà).

La pandèmia de la COVID-19 va marcar un punt d'inflexió a l'alça en l'interès per la pràctica de la nàutica recreativa durant els mesos d'estiu. Aquest efecte encara s'està notant ara. Per exemple, en la demanda de cursos per obtenir les titulacions corresponents per a cada tipus d'embarcació. Totes les que tenen a partir de 5 metres d'eslora en requereixen, i el procés es va fent més complex a mesura que va incrementant l'eslora, o l'especialització professional.

L'Escola Nàutica Baix Empordà, que té seus a Palamós i a Palafrugell, es dedica a la formació de patrons d'embarcació des de l'any 2009. Des d'aleshores i fins a avui ha aconseguit que se'n titulin uns 5.000. Carmina Membrilla, coordinadora i sòcia de l'escola, explica que hi ha molta demanda, especialment des de la pandèmia.



La responsable de l'Escola Nàutica Baix Empordà diu que, a banda dels requeriments legals, és necessari sortir a navegar ben formats i, sobretot, conscienciats que al mar se li ha de tenir respecte, cosa que no sempre passa.



Per a barques de menys de 5 metres i 15 cavalls de potència no cal cap titulació, per bé que és recomanable obtenir-la. L'obligatorietat arriba amb les motos d'aigua, mentre que per a embarcacions de fins a 8 metres ja és necessari el títol de Patró de Navegació Bàsica. El de Patró d'Embarcació d'Esbarjo permet portar-ne de fins a 15 metres d'eslora, ampliable a 24, i a partir d'aquí ja entrem en el terreny dels cursos més professionals.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...