11/07/2023 Societat - Jordi Rodríguez
El preu mig de lloguer a la nostra zona és de 705€ mensuals.
El darrer informe trimestral elaborat per la Cambra de la Propietat Urbana de Girona, confirma l'acceleració dels preus dels lloguers en els últimes 5 anys, trencant registres que no es veien des de d'abans de la crisi immobiliària del 2008. A la demarcació, la ciutat de Girona és on es detecta l'encariment més alt, però els municipis de la Costa Brava no hi estan massa lluny. Al sector litoral, que inclou els preus de Sant Feliu de Guíxols, Castell-Platja d'Aro, Calonge i Sant Antoni, i Palamós, un pis es lloga de mitjana per uns 705 euros mensuals, gairebé un 11 per cent més que ara fa un any.
Aquestes dades corresponen al primer trimestre d'aquest 2023, i s'assemblen força a les de la mitjana catalana, excloent la ciutat de Barcelona. Si fem comparacions en el temps, els preus dels lloguers a la Costa Brava es van situar en els 592 euros, de mitjana, l'any 2008, coincidint amb l'esclat de la bombolla immobiliària. Això va fer caure els preus, de manera que, al 2018, llogar un habitatge als municipis del litoral gironí costava per terme mig 515 euros. En relació a fa 5 anys, aquest preu s'ha incrementat de 112 euros, un 19 per cent. Pel gerent de la Cambra de la Propietat Urbana de Girona, Miquel Costa, la manca d'habitatge de lloguer és el que explica aquests increments.
La Cambra de la Propietat Urbana de Girona és una entitat associativa sense ànim de lucre. Fundada fa més de cent anys, per un grup de propietaris de les comarques gironines, actualment té més de 5.000 socis i sis oficines distribuïdes pel territori, una d'elles a Palamós.
Totes les notícies:
19/06/2025 - Palamós no tindrà fira d'atraccions en aquesta Festa Major
Finalment la 'fumata' ha estat negra. Després d'una reunió que ha començat al matí i que s'ha...
19/06/2025 - El sindicat USTEC-STES i l'AMPA de l'escola Els Àngels reclamen que es completi la plantilla de docents
El sindicat de l'ensenyament USTEC-STES i l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes de l'escola...
19/06/2025 - L'asfaltatge del vial del Port s'ha fet ara pel menor trànsit de mercants
Som-hi per Palamós i Sant Joan i Junts per Catalunya han criticat en el Ple municipal d'aquesta...
19/06/2025 - L'alcalde de Palamós entén la marxa del 'Rafael' a Mallorca i l'oposició el critica
L'Ajuntament de Palamós no ha rebut cap proposta per quedar-se la barca de mitjana 'Rafael', i si...
19/06/2025 - Guillem Lorente pren possessió com a regidor de Som-hi per Palamós i Sant Joan
El grup de Som-hi per Palamós i Sant Joan, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, ha...