06/07/2023 Cultura - Carlos Ribas
Integrants de la Coral El Progrés i l'alcalde Lluís Puig amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès. (Foto: Ajuntament de Palamós).
La societat coral El Progrés de Palamós ha rebut aquesta setmana el guardó de la Creu de Sant Jordi, un dels màxims reconeixements que atorga la Generalitat de Catalunya. L'acte de lliurament oficial es va fer abans d'ahir al Teatre Joventut de l'Hospitalet de Llobregat. La Coral El Progrés, reconeguda l'any passat amb motiu dels 125 anys, va rebre el guardó de mans del president de la Generalitat, Pere Aragonès.
El govern de Catalunya ha valorat, amb aquest destacat guardó, l'espai de socialització i creació de xarxes intergeneracionals que ha suposat l'activitat de la coral al llarg de tota la seva història, essent un dels principals actors de dinamització de l'activitat cultural del municipi a través de la música.
La Coral El Progrés es va fundar l'any 1897. És l'entitat cultural més antiga de Palamós, i una de les més antigues de Catalunya. El primer concert del qual tenim constància, però, es va dur a terme el dia de Nadal de l'any 1896. Originàriament, l'entitat s'emmarca clarament en el moviment coral català dels cors de Clavé. El cor està format per una trentena de cantaires i ofereix un repertori molt variat amb cançons tradicionals catalanes i d’altres països, sardanes i també cançons modernes o gòspel. És membre de l’Agrupació Coral de les Comarques de Girona i participa en la roda de concerts de cant coral de la província.
Totes les notícies:
17/09/2026 - Política L'Ajuntament subvenciona amb 40.000 euros la 50a Christmas Race, malgrat dubtar del futur de la regata
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va donar aquest dimarts passat el vistiplau a la subvenció al...
17/09/2026 - Política El govern posposa la votació al Ple del Compte General del 2025
L'equip de govern de l'Ajuntament de Palamós, que formen els grups d'ERC i el PSC, va decidir...
17/09/2026 - Serveis El port de Palamós i la seva destinació es promocionen a la fira Seatrade Cruise Med, a Las Palmas
Las Palmas de Gran Canaria és la seu, des d'ahir i fins avui dijous, de la fira biennal dels...
17/09/2026 - Societat 12 persones han mort ofegades aquest estiu a les platges de la Costa Brava
La campanya de bany a les platges de la Costa Brava, entre el 15 de juny i el 15 de setembre, s'ha...
17/09/2026 - Cultura SSIBE i els museus del Baix Empordà presenten 6 audioguies sensorials pel benestar emocional a través de la cultura
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l'Institut Català de la Salut, i els museus del Baix...