05/07/2023 Serveis - Jordi Rodríguez
La històrica botiga de Can Panxet tanca després de més de 70 anys. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Després de 70 anys d'activitat, la botiga de queviures Can Panxet, al carrer Major de Palamós, tanca les seves portes. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, i el regidor de Promoció Econòmica, Antoni Bachiller, l'han visitat per agrair als seus propietaris tots aquests anys de servei. Can Panxet, molt popular per la seva grana cuita, s'afegeix a altres comerços emblemàtics de la vila, com la merceria Marina, a final del 2022, Modes Francina, ara fa un any, o abans la cistelleria Ayats, que han anat tancant sense tenir relleu generacional.
Aquest és un element de preocupació pel teixit comercial de Palamós. Carmina Ontiveros, presidenta del Foment Empresarial del Comerç i el Turisme, FECOTUR, vincula, en part, aquesta dinàmica al preu elevat dels lloguers dels locals comercials.
Can Panxet s'afegeix a la llista de comerços de Palamós de tota la vida, que deixen l'activitat. Segurament al darrere en vindran d'altres. Una altra tendència que s'ha observat és que molts d'aquests negocis són substituïts per bars o cafeteries, incidint en un progressiu desequilibri a favor de l'hostaleria i en detriment del comerç tradicional.
Totes les notícies:
20/03/2026 - Xavi Verdaguer dona consells pels bons hàbits alimentaris i d'estil vida per millorar l'energia i el rendiment dels nostres fills i filles
El nutricionista i fisioterapeuta Xavi Verdaguer va parlar ahir a Palamós dels habits alimentaris...
20/03/2026 - 'El Quart Trimestre' o la maternitat més enllà del part
L'edifici Fleming del complex assistencial de Palamós ha estat aquest matí l'escenari de la...
20/03/2026 - Ruta guiada pel termenal de Palamós, aquest diumenge
Amb motiu de la restitució, recuperant-ne les fites, de la línia de terme que separava antigament...
20/03/2026 - '(Re)Coneguem la nostra història': les dones de Palamós a través dels seus oficis
Encara en el marc dels actes commemoratius del Dia Internacional de les Dones, el Servei d'Igualtat...
20/03/2026 - Desfilada de roba de segona mà a benefici de Càritas
Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan organitza aquest diumenge una altra edició de la...