03/07/2023 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Embarcacions amarrades a les boies instal·lades a Cala Sanià, l'any passat.
Ja estan en marxa les feines d'instal·lació de l'abalisament de les zones de bany i de fondeig al litoral de Palamós. El procediment s'ha endarrerit perquè, per la renúncia de la primera empresa adjudicatària, es va haver de repetir la licitació pública del servei. Ara el concurs ja s'ha resolt i el procés de col·locació de les boies ja ha començat, amb l'objectiu que estigui enllestit al llarg d'aquesta primera setmana del mes de juliol.
El concurs se l'ha endut l'empresa Sealand On-Offshore Services SL, per 95.986 euros amb l'IVA inclòs, uns 3.000 menys que el preu de sortida de la licitació. El contracte, amb una durada de 2 anys, preveu l'abalisament de les zones de bany de les platges i cales de Palamós, els canals de serveis municipals, les línies de vida, els camps de fondeig, i les zones d'especial protecció. Aquestes últimes es delimiten en espais especialment sensibles des del punt de vista ambiental, com és el cas de la cala Senià, l'entorn de les illes Formigues, la platja de Castell o la cala s'Alguer. El contracte d'abalisament no inclou les activitats nàutiques concedides a particulars. L'adjudicació s'ha formalitzat tot just aquesta setmana passada, i la col·locació dels abalisaments ja ha començat. Maria Puig, regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, explica quin procés se seguirà.
Atès que la temporada d'estiu ja ha començat, s'ha instat l'empresa adjudicatària a treballar el més ràpidament possible perquè les boies estiguin instal·lades al llarg d'aquesta setmana que comença avui.
El contracte d'abalisament prohibeix qualsevol tipus de boia que arrossegui cadenes pel fons marí. Es referma l'aposta, iniciada ja l'any 2013, per les boies ecològiques o de baix impacte. En aquest sentit, se'n posen 36 a la cala Senià, 20 a les illes Formigues, i 20 més a la cala s'Alguer. De línies de vida, d'altra banda, n'hi haurà 8, en total. L'abalisament és un servei de temporada i tota la infraestructura ha d'estar retirada el dia 31 d'octubre, com a molt tard.
Totes les notícies:
15/09/2025 - El tranvasament de sorra des de Palamós inicia les obres d'estabilització de les platges de Sant Antoni
L'administració de Costes de l'Estat dona avui el tret de sortida a les obres per millorar la...
15/09/2025 - Fins a final de mes es poden votar els projectes d'inversió del pressupost participat
Fins a finals d'aquest mes de setembre hi ha marge per votar els projectes que opten a les...
15/09/2025 - Palamós reparteix 27.500 euros per a projectes de cooperació i solidaritat
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat les subvencions per a projectes de cooperació i solidaritat...
15/09/2025 - La Diputació de Girona ajuda els ajuntaments en polítiques d'habitatge
Els municipis de Palamós i de Calonge i Sant Antoni són alguns dels beneficiaris de les ajudes...
15/09/2025 - Teresa Fargas exposa 'Històries mínimes: fotografia de carrer' a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós acull des d'avui i fns al 20 d'octubre proper, l'exposició de...