27/06/2023 Societat - Jordi Rodríguez
L'accés a urgències de l'hospital de Palamós.
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà comença la campanya d'estiu, adaptant els horaris d'alguns dels seus centres assistencials per fer front a l'augment de la demanda, pròpia d'aquestes dates. Cal tenir en compte que, a l'estiu, la població resident al Baix Empordà creix d'unes 80.000 persones, especialment als municipis costaners. Això suposa un increment del 60 per cent pel que fa a la població que rep assistència en cas d'urgència mèdica.
SSIBE engega ara una campanya per explicar bé quins són els recursos sanitaris de què disposa, i com s'han d'utilitzar per atendre cada necessitat. L'hospital comarcal de Palamós atén urgències de manera permanent, i està pensat per a problemes aguts que requereixen assistència mèdica immediata. En aquest sentit, es demana a la població que abans d'anar a l’hospital, valori l'atenció al CAP o al consultori de referència. Aquests darrers són els destins més adequats pels casos de baixa o mitjana complexitat. Al Baix Empordà hi ha 6 centres d’atenció primària i 2 consultoris que ofereixen atenció continuada durant els mesos d’estiu. Els centres d'atenciò primària de Palafrugell, La Bisbal, Torroella de Montgrí, Platja d'Aro i Sant Feliu de Guíxols estan oberts les 24 hores del dia. El de Palamós ho està de dilluns a divendres de 8 a 20h. Finalment, els 2 consultoris locals que durant aquests mesos augmenten la seva plantilla i l’horari d’atenció són els de l’Estartit i de Sant Antoni de Calonge. A l’Estartit, l’horari és de dilluns a divendres de 9 a 20h i els caps de setmana i festius d’11 a 20h. Per a Sant Antoni de Calonge, l’horari d'atenció es fixa de dilluns a dijous és de 8 a 13h i de 15 a 20h, mentre que els divendres és de 9 a 13h. A partir del 15 de juliol i durant tot l’agost, els caps de setmana i festius també obrirà d’11 a 20h.
Totes les notícies:
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...
29/06/2026 - Serveis Arnall situa la seva xarcuteria entre les 6 millors d'Espanya
L'empresa palamosina Arnall ha obtingut el reconeixement com una de les 6 millors xarcuteries de...