21/06/2023 Societat - Jordi Rodríguez
L'Espai de Distribucio d'Aliments 'Albert Castejón'.
Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan va dur a terme l'any passat 8 projectes d'acció social al municipi, que van beneficiar un total de 789 usuaris amb necessitats bàsiques. Les actuacions es van poder realitzar gràcies a la col·laboració de 45 voluntaris i van suposar una inversió superior als 154 mil euros. El servei amb més demanda al llarg del 2022 va ser el de la distribució d'aliments, segons consta en la memòria anual de l'entitat.
En aquest cas, les famílies amb menys recursos econòmics, o que no poden cobrir les necessitats bàsiques, troben en l'Espai de Distribució d'Aliments 'Albert Castejón' una opció de mínims per abastir-se de productes d'alimentació i d'higiene. El servei va atendre durant l'any passat 310 famílies i va beneficiar un total de 830 persones. En els primers mesos d'aquest 2023, però, la demanda d'ajuda alimentària s'ha disparat. Fani Fuertes és la coordinadora de Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan.
El menjador social gestionat per Càritas va oferir àpats sans i equilibrats a 38 persones sense recursos econòmics, mentre el rober parroquial va beneficiar amb peces de roba reutilitzada, un total de 107 persones. El Servei d'Assessorament a l'Immigrant de Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan va atendre l'any passat 185 usuaris. Per la seva banda, el Servei d'Acollida i Acompanyament Integral ha arribat a 119 usuaris i a 368 beneficiaris, amb plans de treball per a superar situacions de vulnerabilitat. Finalment, el Servei d'Intervenció Educativa ha gestionat 13 atencions de reforç escolar a alumnes de famílies amb pocs recursos, arribant a 45 persones, el programa 'Apadrinar un avi' ha fet acompanyament a 16 persones grans, a través d'una trentena de joves, i la iniciativa 'S@ntir' ha donat suport emocional a 17 persones en risc d'exclusió.
Dels 154.432 euros que ha gastat Càritas Palamós i Sant Joan al llarg del 2022, 2 de cada 3 han estat per a la cobertura de necessitats bàsiques de les persones. Els ingressos han arribat només fins als 128.362, la meitat de procedència pública, dels quals uns 57.000 els aporta l'Ajuntament de Palamós.
Totes les notícies:
12/06/2026 - Medi Ambient La platja de Castell es reobre al bany, un cop feta la reparació de l'emissari submarí
Els resultats de les analítiques practicades des del dimecres passat i fins avui diuen que l'aigua...
12/06/2026 - Societat L'hospital de Palamós presenta la seva Unitat de semicrítics connectada amb el Trueta
Aquest matí s'ha presentat a Palamós el desplegament del nou model d'atenció al pacient crític...
12/06/2026 - Serveis Palamós viurà demà la seva gran festa gastronòmica de l'any amb la Fira de la Gamba
Tot està a punt perquè Palamós visqui demà dissabte la gran festa de la Fira de la Gamba....
12/06/2026 - Serveis Tres cuineres locals es converteixen en Ambaixadores de la Gamba de Palamós 2026
La Gamba de Palamós ja té ambaixadores per a aquest 2026. La Comissió Reguladora de la Marca de...
12/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb l'Azamara Onward
Les escales de creuer d'aquest mes de juny al port de Palamós arriben avui a l'equador, amb la...