21/06/2023 Cultura - Jordi Rodríguez
La platja de Sant Pol de Sant Feliu de Guíxols, una de les fotografies de l'exposició 'Costa Esbravada'. (Foto: Miquel Riera).
El Museu de la Pesca de Palamós inaugurarà aquesta tarda l'exposició 'Costa Esbravada', un recull de fotografies del periodista Miquel Riera que vol obrir els ulls sobre els estralls urbanístics que s'han fet a la Costa Brava, i sobre la necessitat de no repetir-los més. La mostra, que estarà disponible al museu palamosí fins al dia 11 de setembre, compta amb el suport dels Amics del Museu d'Art de Girona, Foto Torroella, i la plataforma SOS Costa Brava.
Amb una llarga carrera professional, vinculada principalment al diari El Punt, el periodista torroellenc Miquel Riera no ha amagat mai ni la seva sensibilitat ambientalista, ni tampoc la seva passió per la fotografia. L'any 2021 es va jubilar i va arribar el moment de plantejar-se altres reptes. I un d'ells ha estat el d'entomar 'Costa Esbravada'. Un treball de camp que l'ha portat a fer més de 1.500 fotografies dels principals disbarats urbanístics que s'han fet a la Costa Brava, des dels anys del 'boom' turístic fins als nostres dies. Escoltem Miquel Riera, en declaracions a Ràdio Palamós.
Riera recorda que, en els primers anys de l'esclat turístic, molts propietaris van veure com els terrenys propers al litoral, fins aleshores amb poc valor, es convertien en un manà inesperat. Això i la falta de normatives que regulessin el creixement urbanístic va comportar un desgavell que va sembrar el territori de construccions que van malferir el paisatge verge de la Costa Brava. Ja s'ha fet molt mal però, encara hi ha el risc d'anar a pitjor?. Miquel Riera creu que sí.
'Costa Esbravada' es presenta al Museu de la Pesca de Palamós a les 7 d'aquesta tarda, en un acte que comptarà amb la presència de l'autor i amb la del periodista palamosí Oriol Mas. La mostra, que es mantindrà fins a l'11 de setembre, està integrada per 21 fotografies de gran format. A banda, se n'ha fet una selecció d'una seixantena en format digital i que es projectaran en una pantalla gran. L'exposició comportarà també una sèrie d'activitats paral·leles. Així, el 19 de juliol es projectarà el documental 'Els límits de la Costa Brava', i el 10 d'agost 'Costa Brava. La mirada del viatger', tots dos realitzats per Antoni Martí. Finalment, el 8 de setembre es farà el debat 'Costa Brava. Costa esbravada', amb la participació de l'advocat Eduard de Ribot, de SOS Costa Brava, del geògraf Javier Martín Uceda, de la Universitat de Girona, i de l'alcalde de Palamós, Lluís Puig.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...