16/06/2023 Societat - Carlos Ribas
Integrants de l'Agrupament Escolta i Guia Palamosí.
La unitat de Pioners i Caravel·les de l'Agrupament Escolta i Guia Palamosí està treballant diferents projectes per donar a conèixer els efectes contaminants que té l'activitat turística sobre el territori. En aquest sentit, han redactat un manifest dirigit a la població i a l'Ajuntament de Palamós, i també han realitzat una neteja sobre el terreny, a la zona de Can Pere Tià.
La quantitat desmesurada de deixalles que van trobar va fer reflexionar els integrants de l'entitat i van decidir impulsar accions per millorar la imatge de Palamós i fomentar un municipi més net. Aina Hontangas, integrant de l'Agrupament Escolta i Guia Palamosí.
Els escoltes consideren que durant la temporada turística la contaminació incrementa i demanen a l'Ajuntament accions de sensibilització per aminorar l'impacte que té en el medi ambient. Clàudia Alcaide és Caravel·la del Cau palamosí.
Una de les accions concretes que l'Agrupament Escolta demana és tapar les papereres i, fins i tot, proposa fer-ne de noves.
Anna Llauradó, quel·la de l'Agrupament Escolta i Guia Palamosí, explica l'objectiu del manifest que volen fer públic.
El Cau Escolta de Palamós està format per tres unitats i gairebé una seixantena d'infants i joves i una dotzena de caps i quel·les. Cada dissabte es reuneixen al local que tenen dins el col·legi La Salle, de quatre a set de la tarda, i organitzen una sortida d'acampada mensual.
Entrevista a Anna Llauradó, Clàudia Alcaide i Aina Hontangas, de l'Agrupament Escolta i Guia Palamosí
Totes les notícies:
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...
29/06/2026 - Serveis Arnall situa la seva xarcuteria entre les 6 millors d'Espanya
L'empresa palamosina Arnall ha obtingut el reconeixement com una de les 6 millors xarcuteries de...