31/05/2023 Societat - Carlos Ribas
Parada de sensibilització per deixar de fumar, ahir al Mercat Municipal.
Avui, 31 de maig, és el Dia Mundial sense Tabac. Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ho commemora amb un seguit d'actes que van començar ja fa uns dies i que s'allargaran fins el 6 de juny, emmarcats en l'anomenada 'Setmana sense fum'. L'objectiu és sensibilitzar la població de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se en el consum del tabac, o d'abandonar-lo per poder gaudir d'una vida activa i saludable en un ambient lliure de fum.
Per a aquest any, el lema de les activitats és 'Millor el moviment que no el fum o el vapeig'. El programa de la 'Setmana sense fum' implica tots els centres de SSIBE, des de l'hospital de Palamós a les diferents àrees bàsiques de salut de la comarca. En aquest sentit hi ha una activitat conjunta que és l'Arbre dels Desitjos. Els usuaris, a l'entrada i a la sortida dels centres, poden enganxar-hi el seu motiu per deixar de fumar, i crear així un mural col·laboratiu que s'acabarà concretant en una exposició conjunta.
L'Àrea Bàsica de Salut de Palamós ha volgut fomentar la sensibilització cap al fet de deixar de fumar, a través de la informació i la divulgació. Per això ahir, coincidint amb el mercat setmanal, va posar una parada al Mercat Municipal. En vam parlar amb Ana Maria Cortada, que és infermera del CAP de Palamós.
Avui, a l'entrada del CAP hi ha una taula informativa, També avui dimecres, coincidint amb el Dia Mundial sense tabac, l’Hospital de Palamós munta una taula amb informació sobre eines i recursos per deixar de fumar, com poden ser els tallers de deshabituació tabàquica que programen anualment les ABS. Ana Maria Cortada, infermera del CAP de Palamós, explica alguns d'aquests programes
Per tal d’arribar a un públic més ampli i també a les persones que no sovintegen els centres de SSIBE, s'ha iniciat una campanya a les xarxes socials per difondre, a mode de pregunta i resposta, diferents falsos mites del tabac i els seus efectes. Sobretot per conscienciar el jovent i frenar aquest hàbit i el dels vapejadors que, com recorda Ana Maria Cortada, és tant nociu com fumar.
L'hospital de Palamós va ser acreditat l'any passat amb el nivell d'argent amb menció d'or, dins la Xarxa Catalana d'Hospitals sense Fum. Va ser distingit per projectes que ha potenciat en els últims anys, com ara la deshabituació tabàquica de professionals i pacients, l'ampliació dels espais lliures de fum, o les accions de sensibilització.
Totes les notícies:
10/09/2026 - Cultura Cants i danses populars, avui en la revetlla de la Diada a Palamós
A les 8 d'aquest vespre, Palamós farà la tradicional revetlla de la Diada Nacional de Catalunya....
10/09/2026 - Serveis El port concentra dues escales de creuer durant el cap de setmana
Després que l'escala de creuer prevista per a ahir dimecres no es va poder fer a causa de la...
10/09/2026 - Política JuntsxCat proposa dedicar un espai públic de Palamós a l'agermanament amb Rheda-Wiedenbrück
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, vol que el municipi dediqui el nom...
10/09/2026 - Societat Palamós recollirà donacions de sang, aquest dissabte al passeig
Després del bon resultat que van tenir les 3 jornades de donació de sang i plasma que es van fer...
10/09/2026 - Cultura Les Braves fan el seu segon Bingo Musical per la Diada
Per segon any consecutiu, la colla Les Braves celebrarà demà la Diada de l'Onze de Setembre a...