30/05/2023 Política - Jordi Rodríguez
Lluís Puig, alcaldable d'ERC, aquest matí als nostres estudis.
L'alcaldable d'Esquerra Republicana de Catalunya Palamós i Sant Joan, Lluís Puig, es mostra optimista i es veu proclamat novament alcalde del municipi el dia 17 de juny proper. Puig recorda que, malgrat la davallada de vots, ERC ha guanyat les eleccions i considera que són els millors situats per configurar una majoria de govern per als 4 anys que vindran.
En els comicis del diumenge passat, els republicans van perdre la meitat dels regidors que tenien, passant de 10 a 5. Per sota, fins i tot, dels 6 que van obtenir en les eleccions de l'any 2015, i que els van portar a l'alcaldia per primera vegada en aquest cicle de govern. Lluís Puig, el cap de llista d'ERC, ha parlat avui per a Ràdio Palamós, i s'ha mostrat convençut d'aconseguir la reelecció.
Fa 8 anys, Puig va aconseguir l'accés a l'alcaldia amb un pacte en minoria de 8 regidors amb Junts per Catalunya. Un escenari que es podria repetir ara amb aquesta mateixa formació, o també amb el Partit dels Socialistes de Catalunya. L'altra opció seria un acord de 9 regidors, que donaria majoria absoluta sumant els 5 regidors electes d'ERC i els 4 de Som-hi per Palamós i Sant Joan. Esquerra no hi tanca la porta. Altra cosa serà què en pensa la formació liderada per Teresa Ferrés. Sigui com sigui, el republicà Lluís Puig creu que en la configuració de pactes hi han de tenir un pes fonamental els programes.
L'assemblea local de militants d'Esquerra Republicana es reunirà demà per donar el vistiplau a l'inici de negociacions per formar govern. Lluís Puig també ha explicat, d'altra banda, que per qui més greu li sap el mal resultat d'Esquerra és per tres regidors de l'actual govern, Laura Lafarga, Alfons Bartolomé i Marina Àlvarez, amb qui comptava i que no han pogut revalidar l'acta de regidor.
Totes les notícies:
17/07/2025 - Palamós reforça la seguretat a la Planassa amb 6 càmeres de control i vigilància
L'Ajuntament de Palamós ha decidit reforçar la seguretat al sector de la Planassa amb la...
17/07/2025 - 5 detinguts per l'episodi de desordres públics de la Festa Major
En coordinació amb la Policia Local de Palamós, els Mossos d'Esquadra han detingut 5 persones, 3...
17/07/2025 - Incertesa dels pescadors de Palamós pels límits de dies de pesca i de quota de gamba
La Confraria de Pescadors de Palamós reconeix que la comunitat pesquera local està preocupada i...
17/07/2025 - El Ple aprova les subvencions per obrir locals comercials i per renovar tendals
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar aquest dimarts dues línies d'ajudes pel comerç...
17/07/2025 - L'Ajuntament convoca les ajudes per a famílies amb poc recursos
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...