29/05/2023 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
L'accés motoritzat romandrà tancat fins passat l'estiu. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Des d'aquest cap de setmana està tancat al trànsit motoritzat el camí que dona accés a l'espai litoral de la cala s'Alguer i la pineda d'en Gori. La mesura s'havia aplicat temporalment durant la Setmana Santa, però ara ja estarà vigent per a tot l'estiu, i mentre perdurin els increments de la freqüentació d'aquest espai i el risc d'incendi forestal per l'augment de les temperatures.
Ho diu el regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, en funcions, Xavier Lloveras.
La restricció afecta tots els propietaris de vehicles motoritzats que no resideixin però tinguin alguna propietat en aquest sector. Es limita al carrer urbanitzat que li dona accés des del camí de Cap de Planes, mentre que els accessos a peu, pel camí de ronda o pels corriols existents, continuaran oberts amb tota normalitat.
Pels propietaris de les barraques de s’Alguer i pels residents en aquest àmbit litoral del municipi, l’Ajuntament de Palamós autoritza, prèvia acreditació, l’accés d’un únic vehicle per propietat. Aquests cotxes hauran d’estacionar en el carrer urbanitzat i només podran accedir a la pineda d’en Gori, per fer-hi tasques de càrrega i descàrrega.
El tancament de l’accés de vehicles al sistema s'Alguer-pineda d'en Gori segueix la mateixa línea que ja s’aplica a l’àmbit de Castell-Cap Roig des de finals del mes d’abril. Es tracta de vetllar per la conservació dels valors d’aquests espais naturals, gestionar el seu ús públic prioritzant l’accés a peu i en bicicleta, i garantir la seguretat dels usuaris. El tancament també facilitaria la intervenció dels equips d'emergència, en cas que fos necessari.
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...