05/05/2023 Cultura - Carlos Ribas
Decoració floral a les escales de l'Església de Sant Joan. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L’activitat Sant Joan Florit, que es fa aquest diumenge al barri Vell de Sant Joan, incrementa aquest any el nombre de carrers engalanats. Es tornarà a muntar el mercat artesanal amb paradetes a la plaça de Mossèn Gumersind, amb mostra de pintura i servei de bar. Carrers, balcons i finestres lluiran tot l’esplendor de les plantes i les flors en plena primavera, i es complementaran amb una extensa programació d'actes culturals.
Sant Joan Florit es farà de les 10 del matí a les 8 del vespre d'aquest diumenge. L'edició d'enguany comptarà amb 28 espais florits i destaca per l'augment del nombre de carrers guarnits, que passen d'11 a16. Ho explica Carles Sala, integrant de l'Associació de Veïns de Sant Joan.
La rectoria de Sant Joan acollirà enguany l'exposició fotogràfica 'Sant Joan sota la mirada de Josep Lois', una mostra d'imatges del malaurat fotògraf palamosí, que es podrà veure des de les 10 del matí a les 2 de la tarda.
El Sant Joan Florit programa un munt d'activitats durant tota la jornada del diumenge. A les 11, concurs de dibuix infantil a la plaça de Sant Joan. A la mateixa hora i fins les 2, la mainada podrà gaudir de passejades amb ponis al Mas Oliver. A un quart de dotze repicaran les campanes de l'església de Santa Eugènia i es lliuraran els premis del concurs de redacció 'El Caliu'. A dos quarts de dotze, concert del Palamós Gospel Choir a l'església. A la plaça de Sant Joan tot tipus d'espectacles a partir de les 12, amb la participació de l'Escola de Dansa Georgina Ors, el Coro Rociero Azahares i el lliurament, a la 1 del migdia, del Ram Honorífic 2023 i els premis del concurs de dibuix infantil. A les 2, aturada per menjar a l'arrossada popular de la plaça de Mossèn Gumersind. Un cop dinats, a un quart de cinc comencen els espectacles de tarda a la plaça Major de Sant Joan, amb la coral de l'Institut Escola Vila-romà, els alumnes de la coral 'Veus que bé' de l'Espai de Música de l'escola Vedruna, i l'actuació de Fusions Grup Vocal. La programació acabarà a dos quarts de set amb el concert del duet 'Perseidas en Marte'.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...