26/04/2023 Cultura - Jordi Rodríguez
La Coral El Progrés va fer el Pregó de la Festa Major de l'any passat. (Foto: Ajuntament de Palamós).
La Generalitat de Catalunya ha acordat concedir la Creu de Sant Jordi a la Coral El Progrés de Palamós. Aquesta prestigiosa distinció reconeix la llarguíssima trajectòria d'aquesta formació coral palamosina, que l'any passat va celebrar el seu 125 aniversari. En aquest cas, la Creu de Sant Jordi valora el paper significatiu d'El Progrés en el món del cant coral, així com l'espai de socialització i de xarxa entre generacions que ha creat la seva activitat.
Al llarg del 2022, la Coral El Progrés va organitzar un seguit d’actes per commemorar els 125 anys. Van destacar el Pregó de la Festa Major de Palamós 2022 i l'emocionant Concert de Nadal, el dia de Sant Esteve, amb la participació de 125 cantaires damunt l'escenari de La Gorga. L'Ajuntament de Palamós va proposar El Progrés per a la convocatòria 2023 de la Creu de Sant Jordi, un dels màxims reconeixements que es pot rebre per part de la Generalitat de Catalunya. Ahir, el Govern català va anunciar que condecora la Coral El Progrés amb aquesta distinció. La cirereta del pastís després d'un any i escaig intens i emotiu per a l'entitat cultural degana de Palamós. Maria Roviralta, la seva presidenta, diu que estan en un núvol.
La Coral El Progrés es va fundar l'any 1897. És l'entitat cultural més antiga de Palamós, i una de les més antigues de Catalunya. El primer concert del qual tenim constància, però, es va dur a terme el dia de Nadal de l'any 1896. Originàriament, l'entitat s'emmarca clarament en el moviment coral català dels cors de Clavé. Durant la seva llarga història ha estat dirigida per diferents músics palamosins de gran prestigi com els mestres: Josep Casanovas, Santiago Bañeras, Ramon Casas, Agustí Salvadó, Martí Camós, Amadeu Cuadrado, Lourdes Valls, Kevin Hepworth i Guillem Batllori. Actualment la direcció és a càrrec de Clàudia Soler. Maria Roviralta, presidenta d'El Progrés, ha volgut agraïr especialment a Clàudia Soler per la feina que fa amb tots els cantaires.
El cor està format per una trentena de cantaires. La Coral El Progrés ofereix un repertori molt variat amb cançons tradicionals catalanes i d’altres països, sardanes i també cançons modernes o gòspel. És membre de l’Agrupació Coral de les Comarques de Girona i participa en la roda de concerts de cant coral de la província.
Totes les notícies:
07/05/2026 - Obres i Urbanisme El Consorci d'Aigües reivindica la feina feta per recuperar la depuradora
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava vol que es posi en valor l'esforç que s'ha fet per...
07/05/2026 - Obres i Urbanisme SSIBE vol tenir enllestida a l'estiu la reforma de l'Hospital de Dia
La Fundació Hospital de Palamós-Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà continua avançant...
07/05/2026 - Societat JuntsxCat demana que es paguin ja els plusos als policies i que es revisi el conveni laboral
Junts per Catalunya, grup de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, creu que el govern ha de donar...
07/05/2026 - Societat Reunió de participació ciutadana pels veïns de Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós programa avui la tercera de les 5 trobades del cicle de reunions amb...
07/05/2026 - Cultura 'Viatgem', conte inclusiu avui a la Biblioteca Municipal
A partir d'un quart de 6 d'aquesta tarda es farà a la Biblioteca Municipal de Palamós el club de...