24/04/2023 Societat - Jordi Rodríguez
L'Espai del Peix va ser ahir l'escenari de l'homenatge a Jordi Sistach i Roura (al centre de la imatge). (Foto: Ajuntament de Palamós).
Palamós va retre ahir un homenatge a Jordi Sistach, coincidint amb la diada del seu sant. En un acte que es va fer a l'Espai del Peix, Sistach va rebre el reconeixement de l'Associació Amics de les Illes Formigues i de la Fundació Vilagran-Maristany, a les quals està estretament lligat, i també de l'Ajuntament de Palamós, del qual en va ser regidor, a més de primer Síndic de Greuges del municipi.
Tots plegats han volgut destacar amb aquest homenatge el tarannà dialogant, obert i conciliador que sempre ha mostrat Jordi Sistach en totes les facetes de la seva vida. En l'acte a l'Espai del Peix, amb la presència d'uns 60 assistents, l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, va lliurar a Sistach una placa commemorativa. Els presidents de l’Associació Amics de les Illes Formigues i la Fundació Vimar, el director de l’escola d’educació especial Palau, de Girona, usuaris i responsables del Centre Oxalis, i la directora i un exprofessor de l’Institut de Palamós, van agrair-li el seu treball i la seva implicació, fent-li entrega de diversos obsequis, així com d’un ram de flors per a l’esposa de l’homenatjat, Maria Àngels Serra. L'acte també va comptar amb l’actuació musical de la cantant palamosina Elisabet Fernández.
En la seva etapa professional com a docent, Jordi Sistach, que ara té 78 anys, va estar vinculat a centres educatius del municipi i de la comarca, i en la seva darrera etapa va ser professor de llengua i literatura castellanes a l’Institut de Palamós. També va ser regidor al consistori municipal del 1991 al 1999, i primer Síndic municipal de greuges de Palamós, entre 2005 i 2016. En l’apartat social destaca la seva participació amb el Centre Oxalis, també amb l’Associació Gironina de Discapacitats, que va presidir, o bé amb la creació de la Fundació Vimar, on durant molts anys ha exercit el càrrec de vicepresident. Jordi Sistach també ha impulsat la posada en funcionament de l’Associació Amics de les Illes Formigues, entitat que vetlla per la preservació i la cura mediambiental d’aquest espai litoral, i de la qual ha estat president.
Totes les notícies:
17/09/2026 - Política L'Ajuntament subvenciona amb 40.000 euros la 50a Christmas Race, malgrat dubtar del futur de la regata
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va donar aquest dimarts passat el vistiplau a la subvenció al...
17/09/2026 - Política El govern posposa la votació al Ple del Compte General del 2025
L'equip de govern de l'Ajuntament de Palamós, que formen els grups d'ERC i el PSC, va decidir...
17/09/2026 - Serveis El port de Palamós i la seva destinació es promocionen a la fira Seatrade Cruise Med, a Las Palmas
Las Palmas de Gran Canaria és la seu, des d'ahir i fins avui dijous, de la fira biennal dels...
17/09/2026 - Societat 12 persones han mort ofegades aquest estiu a les platges de la Costa Brava
La campanya de bany a les platges de la Costa Brava, entre el 15 de juny i el 15 de setembre, s'ha...
17/09/2026 - Cultura SSIBE i els museus del Baix Empordà presenten 6 audioguies sensorials pel benestar emocional a través de la cultura
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà, l'Institut Català de la Salut, i els museus del Baix...