24/04/2023 Serveis - Jordi Rodríguez
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig.
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ratifica que l'Ajuntament treballarà perquè el port tingui una línia regular marítima que l'enllaci amb les illes Balears. L'objectiu, però, vol anar més enllà d'un fet estacional durant la temporada alta turística, i Puig aposta perquè aquesta connexió marítima funcioni al llarg de tot l'any. La línia és un projecte estratègic que Palamós persegueix des de fa pràcticament 30 anys.
Ja en els anys 90 del segle passat, des del ja desaparegut Centre d'Iniciatives i Turisme es parlava d'una connexió amb el port d'Alcúdia. Des d'aleshores s'han anat succeint diferents intents, tots sense continuïtat. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, es proposa entomar de nou el repte en cas que resulti reelegit. Ho explicava fa uns dies, en el programa de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
L'any 2007, l'operador turístic Cala Ratjada Tours i la naviliera Interilles Express van estudiar la possibilitat d'establir una línia marítima xàrter entre Menorca i Palamós. El servei s'havia de fer amb un vaixell de 36 metres amb capacitat per a 300 persones i, fins i tot, s'anunciava en un lloc web. L'intent, però, no va prosperar. Un dels darrers episodis per dotar el port palamosí d'una línia marítima regular es va produir l'any 2011 amb unes negociacions amb Grimaldi Lines per unir Palamós i l'Alguer, a l'illa de Sardenya, també sense èxit.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...