11/04/2023 Serveis - Jordi Rodríguez
Les cafeteries de l’Hospital i Palamós Gent Gran revaliden l’acreditació AMED de l’Agència de Salut Pública de Catalunya.
Les cafeteries de l'hospital de Palamós i del sociosanitari Palamós Gent gran han revalidat la certificació de l'Agència de Salut Pública, que les acredita com a centres sanitaris que promouen i garanteixen la dieta mediterrània en la seva cuina. D'aquesta manera renoven un aval que, en el cas de l'hospital, està vigent des del març de l'any 2011, i a Palamós Gent Gran des de l'agost del 2012.
Tant aquests dos establiments, com també la cafeteria de l'hospital de Figueres, que també ha estat certificada, estan gestionats per l'agrupació de serveis hotelers Emporhotel. Les cafeteries serveixen un menú diari de migdia a les persones treballadores d’aquestes entitats i als usuaris externs. Entre els plats que s'ofereixen i que formen part de la dieta mediterrània, hi ha cereals integrals, carn i peix a la planxa, bufet d’amanides, verdures i llegums variats. Els menús permeten triar entre 4 primers plats i 3 segons, un dels quals sempre és peix. En les postres, s’ofereix fruita fresca de temporada, lactis i postres casolanes del dia. A més, a la carta s’aconsella diàriament un menú saludable.
Un 31 per cent de la població adulta catalana menja fora de casa més d'un cop a la setmana. Per això es promou que la dieta que ofereixen els establiments amb la certificació de cuina mediterrània s'ajusti a paràmetres d'àpats saludables.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...