05/04/2023 Societat - Carlos Ribas
La presentació de la segona Marxa Mundet es va fer la setmana passada al local de la Germandat.
La Germandat Arturo Mundet de Sant Antoni organitza la segona edició de la Marxa Mundet. Es farà el diumenge 16 d'abril i novament col·labora amb la Fundació Esclerosi Múltiple que treballa per millorar la qualitat de vida dels afectats per aquesta malaltia. Ofereix dos recorreguts amb sortida i arribada a la plaça de la Pau. N'hi ha un de llarg, de 10 quilòmetres, i un de curt, de 4, que és totalment accessible. El preu de la inscripció és de 10 euros i inclou avituallament i obsequis.
L'esclerosi múltiple és una malaltia neurodegenerativa que es diagnostica entre els 20 i els 40 anys. Més d'un 70 per cent de les persones afectades són dones i no té cura. L'objectiu de campanyes com la segona Marxa Mundet és recaptar fons que ajudin a la recerca i a visibilitzar la malaltia. Jordi Soler és l'alcalde de Calonge i Sant Antoni.
Albert Ros, regidor de l'Ajuntament calongí, té esclerosi múltiple. Li van diagnosticar la malaltia fa 16 anys i, gràcies a assajos clínics, ha aconseguit frenar-la. Ros és també delegat local de la Fundació Esclerosi Múltiple i destaca la importància de la recerca per ajudar els malalts a viure amb la màxima qualitat de vida.
La Fundació Esclerosi Múltiple és una entitat privada sense ànim de lucre que treballa per aturar l’impacte d'aquesta malaltia, i oferir ajudes a través de molts vessants. Montse Prats és la directora del centre de la Fundació a Girona.
Prats diu que quan s'organitzen activitats com la Marxa Mundet és molt important tenir en compte que els afectats per la malaltia hi puguin participar. Per això, lloa que un dels recorreguts de la marxa sigui totalment inclusiu.
La segona Marxa Mundet a benefici de la Fundació Esclerosi Múltiple es farà el diumenge 16 d'abril. Glòria Prim, membre de la junta de la Germandat Arturo Mundet, explica els dos recorreguts que ofereix la marxa.
Les inscripcions es poden fer ja, al preu de 10 euros, a www.curses.cat/marxamundet2023. Les polseres de participació es podran recollir al punt de sortida, la plaça de la Pau de Sant Antoni, a partir de tres quarts de nou del matí. Les inscripcions també estaran obertes des d'aquesta hora i fins a dos quarts de deu del matí. En la sortida s'interpretarà la cançó 'Lluitem', composta en homenatge a la resiliència dels malalts d'esclerosi. El grup Panxuts, de Cassà de la Selva, amenitzarà l'arribada dels participants.
Totes les notícies:
24/05/2026 - Esports El Palamós perd el primer partit de la semifinal davant el Viladecans (1-3)
El Palamós CF i la UD Viladecans han disputat el primer partit de la semifinal de la promoció...
22/05/2026 - Cultura Un 'Palamós Terra de Mar' ple d'activitats omplirà de cultura marinera tot el cap de setmana
Palamós es disposa a viure un cap de setmana brillant, de la mà de la 19a edició del festival...
22/05/2026 - Serveis Escala de creuer amb el Marella Explorer
El port de Palamós rep avui la tercera escala de creuer de la setmana. Aquesta amb el Marella...
22/05/2026 - Societat Segona reunió participativa del Pla Local de Joventut
Avui hi haurà la segona reunió participativa per recollir opinions i experiències, en el procés...
22/05/2026 - Cultura Miquel Fañanàs presenta a Palamós 'Solpicius, els secrets del Collet', en un acte de l'Associació Clau de Volta
L'entitat palamosina Associació Clau de Volta organitza demà dissabte l'acte de presentació del...