24/03/2023 Cultura - Jordi Rodríguez
La presentació del llibre "Recordant a cavall de dos segles", de Frederic Pujulà, es fa avui a la Biblioteca.
A les 7 d'aquesta tarda es presenta a la Biblioteca Municipal de Palamós el llibre 'Frederic Pujulà i Vallès: recordances a cavall de dos segles', a càrrec de la seva editora, Imma Farré i Vilalta. El llibre commemora els 60 anys de la mort d'aquest escriptor palamosí. Autor d''Homes artificials', escrita l'any 1912 i considerada la primera novel·la de ciència ficció en català.
El recull que ara presenta Imma Farré és un conjunt de textos inèdits, memorialístics i anecdòtics del palamosí Frederic Pujulà i Vallès, escriptor, periodista i un dels pioners i divulgadors de l’esperanto a Catalunya. El llibre té dues grans seccions. 'Històries viscudes', amb 13 capítols que abasten des de la seva infantesa a Cuba i a Barcelona fins als anys d’estada a la presó franquista i l'exili a la localitat francesa de Bargemon. El segon bloc és 'Recordances a cavall de dos segles', que aplega 17 textos tramesos per carta a Delfí Dalmau i Gener, consistents en anècdotes viscudes amb amics artistes i personatges bohemis de la seva joventut a París i a Barcelona, com ara Picasso, Anglada-Camarasa, o Torné-Esquius. També hi ha una selecció epistolar de 54 cartes i targetes postals intercanviades principalment amb Dalmau, així com una cronologia i un recull fotogràfic. Cal recordar que la celebració del Sant Jordi 2023 a Palamós estarà centrada precisament en la figura de Frederic Pujulà.
D'altra banda, aquesta mateixa tarda però a dos quarts de set, la Biblioteca Municipal Pere Caner de Calonge serà l'escenari de la presentació del llibre 'Sense càstig. Deu crims impunes', que han escrit els periodistes Tura Soler i Jordi Grau. Hi seran presents els autors, en conversa amb el també periodista Francesc Sánchez Carcassés. Soler i Grau tenen una llarga trajectòria com a cronistes de successos. Les han vist de tots colors però encara hi ha casos que els fan ballar el cap perque són crims sense resoldre, en què no s'ha aconseguit trobar l'autor dels fets, o en què no s'ha pogut incriminar el sospitós amb proves concloents.
Totes les notícies:
22/06/2026 - Medi Ambient Crida a la prudència durant la revetlla pel risc d'incendi
Demà dimarts viurem una nova nit màgica amb la revetlla de Sant Joan. Temps de gaudir d'un bon...
22/06/2026 - Societat L'Ajuntament convoca les ajudes per fer front al pagament de l'IBI
L'Ajuntament de Palamós ha obert la convocatòria dels ajuts a persones amb escassa capacitat...
22/06/2026 - Serveis El Marella Discovery 2 fa la penúltima escala de creuers del juny
El port de Palamós va completant les escales de creuer previstes per a aquest mes de juny, i que...
22/06/2026 - Medi Ambient Dipsalut controla dutxes i sorres a més de 80 platges de la Costa Brava
El Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona, reedita aquest any el seu...
22/06/2026 - Serveis 86 empreses i entitats gironines reben la certificació Biosphere de les cambres de comerç
Les cambres de comerç de Palamós i de Girona han fet el lliurament de les certificacions...