23/03/2023 Societat - Jordi Rodríguez
La sessió de cinema ètic tractarà l'eutanàsia. (Foto: freepik.es).
El Comitè d'Ètica Assistencial de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà organitza la dotzena edició de l'activitat Cinema Ètic. Es farà el dimecres vinent, 29 de març, a la sala d'actes de l'Edifici Fleming de Palamós, i aquest any estarà dedicada a l'eutanàsia. Es passaran dos audiovisuals. D'una banda el curtmetratge 'Anhela' i' de l'altra, el documental 'La eutanasia, un derecho en espera'.
'Anhela' està dirigit per Diego Rufo Helguera. Es tracta d'un curtmetratge seleccionat en diferents festivals. Està basat en la història real del malalt d'ELA Carlos Martínez i la seva parella Kate Walters, protagonistes d'una entrevista que Jordi Évole va fer pel programa de La Sexta, 'Salvados'. D'altra banda, el documental 'La eutanasia, un derecho en espera' és una realització d'eldiario.es que relata la història d'en Fernando, un afectat d'ELA amb 16 anys de convivència amb la malaltia.
Posteriorment a la projecció d'aquestes dues peces, hi haurà un col·loqui amb Albert Tuca, coordinador de l'equip de Suport i Cures Pal·liatives de l'hospital Clínic de Barcelona i president de la Comissió de Garantia i Avaluació de la Llei de l'eutanàsia a Catalunya, i amb Gemma Oliu, metgessa del Servei d'Urgències de l'hospital de Palamós i de l'ABS de Palafrugell. El dotzè Cinema Ètic es farà el dimecres vinent a partir d'un quart de quatre de la tarda. Al llarg de tots aquests anys, l'activitat ha tocat diferents temes socialment sensibles com ara la mort, el maltractament a la gent gran o l'avortament. Després de dos anys d'absència per la pandèmia, Cinema Ètic va reaparèixer el 2022 tractant la qüestió del document de voluntats anticipades.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...