23/03/2023 Cultura - Jordi Rodríguez
El músic palamosí, Martí Camós.
El músic palamosí Martí Camós ha estat guardonat amb la Medalla al Mèrit Musical 2023, en el marc de la proclamació de la ciutat de Sant Cugat com a Capital de la Sardana. Al llarg de més de tres dècades, Camós ha estat el director de la cobla Montgrins. El reconeixement que ara li han confirmat, li lliuraran el dia 16 de desembre d'aquest any.
Martí Camós ha estat intèrpret de tenora, saxo, clarinet i piano, començant la carrera d'instrumentista amb els conjunts Punto Rojo i Blue Star, i amb les cobles La Principal de Palafrugell, La Principal de Llagostera i Miramar. Va presidir Joventuts Musicals de Palamós, va dirigir la Coral El Progrés, i va deixar empremta en moltes generacions de músics com a docent, impartint classes de solfeig, piano i clarinet. A final de la dècada dels 80 va entrar com a intèrpret de tenora a la cobla orquestra Montgrins i va substituir Martirià Font en la direcció. Va estar 33 anys en aquesta formació, fins que es va jubilar. El mateix Martí Camós admet estar molt satisfet de la feina feta.
Els Premis Capital de la Sardana 2023 són un reconeixement per a persones, entitats i institucions que han desenvolupat una tasca de difusió i defensa de la sardana i la dansa tradicional. Estan considerats els guardons amb més prestigi i reconeixement del món sardanista.
Totes les notícies:
06/05/2026 - Serveis Palamós arriba a la xifra més baixa d'aturats des de la crisi del 2008
Avancem cap a l'estiu i l'activació del sector dels serveis de cara a la temporada alta turística...
06/05/2026 - Serveis Les zones verdes i vermelles d'estacionament seran de pagament també els diumenges
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat que els espais d'estacionament tarifat en...
06/05/2026 - Medi Ambient La platja de la Fosca i el port Marina Palamós renoven la seva Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
06/05/2026 - Serveis El creuer Sirena obre les escales del mes de maig
El port de Palamós comença avui les escales del mes de maig. En seran 8, igual que a l'abril, i...
06/05/2026 - Cultura Presentació del llibre 'Et veurà tothom', de Maribel Torres
A les 7 d'aquesta tarda es presentarà a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós el llibre...