10/03/2023 Cultura - Carlos Ribas
L'escriptora i periodista Míriam Tirado, ahir a La Gorga. (Punt Jove Palamós).
Ahir van començar les Jornades d'Educació i Família. Una activitat organitzada pel Departament de Joventut de l'Ajuntament de Palamós que dona eines a pares i educadors sobre temes relacionats amb l'educació dels infants i adolescents. La primera de les tres sessions programades va anar a càrrec de l’escriptora i periodista, Míriam Tirado, especialitzada en maternitat, paternitat i criança, que va explicar els motius que provoquen conflicte quan els pares posen límits als seus fills, i com fer-ho d'una manera assertiva per fer-los respectar. També va explicar la diferència entre límits i normes. La xerrada de Míriam Tirado va omplir La Gorga i és la que més gent ha aplegat en les vint edicions de les Jornades d'Educació i Família.
Per trobar una ponència que hagués despertat una expectació similar ens hauríem de remuntar al 2020 amb la de l'economista i professor de la Universitat de Columbia, Xavier Sala i Martín. La diferència és que aquesta no es va arribar a fer mai, perquè l'esclat de la pandèmia la va cancel·lar. Les Jornades d'Educacio i Família arriben enguany a la vintena edició i per commemorar-ho s'ha preparat una exposició amb les imatges de tots els ponents que han passat per aquesta activitat educativa i formativa durant les dues últimes dècades. Un homenatge també a l'impulsor d'aquesta iniciativa, David Costa Vilalta, cap de l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Palamós durant 16 anys, i que va morir l'any 2020. Lluís Martí, actual responsable de l'Àrea, explica que David Costa va ser un visionari.
La primera ponent de les Jornades d'Educació i Família va ser Míriam Tirado, consultora de criança conscient, escriptora i periodista. Tirado va explicar com han d'afrontar els pares els conflictes que sorgeixen quan posen límits als fills. Primer de tot, prenent consciència de que és normal que protestin, ja que això forma part del procés de creixement i de resistència a l'autoritat. Posar límits costa, perquè afrontar un conflicte no agrada. Genera emocions que rebutgem i pot provocar situacions d'estrès. En aquest sentit, Tirado, recomana treballar la paciència, la serenor i fer-ho d'una manera assertiva, amb convicció.
Míriam Tirado diferencia els límits i les normes. Els límits són força universals i no canvien tan en funció de la cultura. Són valors necessaris. En canvi, les normes són estructures més arbitràries que estan més condicionades per l'entorn familiar o del país.
La xerrada de Míriam Tirado va omplir ahir el Teatre La Gorga. Això demostra com les Jornades d'Educació i Família s'han anat consolidant al llarg de dues dècades. Ho destaca la regidora de Joventut, Marina Àlvarez.
Les Jornades d'Educació i Família continuaran dijous vinent, 16 de març, amb la participació del filòsof Eduard Vallory, parlant de 'Repensar l'escola: quin èxit per a quina vida'. Finalment, la tercera ponència, el 23 de març, anirà a càrrec de la psicòloga forense Alba Alfageme, amb el títol 'La socialització dels infants entorn de la perspectiva de gènere'.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: