20/02/2023 Serveis - Jordi Rodríguez
L'aeroport de Girona va registrar l'any passat unes xifres similars a les de vint anys enrere. (Foto: Ryanair).
Un estudi sobre els turistes que arriben l’aeroport de Girona revela que els estrangers cada cop fan estades més llargues i gasten més diners a les comarques gironines. La majoria, a més, assegura que repetiria vacances aquí, i que ho recomanaria. L’estudi, fet per la Universitat de Girona, alerta, però, que l’aeroport de Vilobí és ineficient pels gironins. L’estacionalitat de l’oferta de vols n’és una de les causes.
Segons això, l’aeroport de Girona està infrautilitzat pels gironins. Aquesta és una de les conclusions de les prop de 2.000 enquestes que s’han fet aquest estiu als passatgers de l’aeroport. Durant el juliol, la instal·lació va rebre més de 200.000 passatgers, però hi va haver un 24% menys d’operacions que al 2019. Ho explica Anna Garriga, degana de la Facultat d’Economia de la Universitat de Girona.
De les conclusions de l’estudi se’n deriva que la immensa majoria de turistes estrangers valoren molt positivament tant l’estada, 4,25 punts sobre 5, com també l’allotjament turístic. Destaca el grau de fidelització de la destinació, ja que el 89% dels enquestats repetirien l’estada, i el 94% la recomanarien. La Costa Brava capta turistes de mitjà i alt poder adquisitiu, que fan una despesa comparable a la de Barcelona. Per la seva banda, els usuaris del país creuen que caldria programa més vols des de l'aeroport de Girona, i que l'AVE hi hauria d'arribar. El 2022 l’aeroport Girona-Costa Brava va registrar 1'3 milions d'usuaris, amb una reducció del 32% respecte al 2019. La dada, però, millora els registres del 2021. Durant l’any, a la infraestructura aeroportuària, quatre companyies aèries oferien 36 rutes que connectaven les terres gironines amb 11 països.
Totes les notícies:
04/05/2026 - Societat Ensenyament orienta els alumnes que fan canvi de cicle educatiu
En el context dels períodes de preinscripció escolar pel curs que ve, l'Ajuntament de Palamós...
04/05/2026 - Societat Avui comencen les preinscripcions del Casal d'Estiu
L'Ajuntament de Palamós obre aquest dilluns, i fins al dia 10 de maig, el període de...
04/05/2026 - Societat La Síndica de Greuges reivindica la rehabilitació de l'antiga Unión Palamosense
La seu de la Sindicatura de Greuges de Palamós està pendent d'un projecte d'obres per fer-la més...
04/05/2026 - Societat L'hospital de Palamós vol millorar la comunicació entre professionals i usuaris
L'hospital de Palamós ha iniciat una campanya per millorar la relació entre pacients i...
04/05/2026 - Cultura 'Tertúlia literària' a la Biblioteca amb la novel·la 'Me'n vaig', de Jean Echenoz
Avui és primer dilluns de mes i la Biblioteca Municipal de Palamós programa, com és habitual, la...
Notícies relacionades: