Es presenta la Palamós Optimist Trophy que segueix amb números de rècord

14/02/2023 Esports - Carlos Ribas


La presentació de la Palamós Optimist Trophy s'ha fet aquest migdia al Museu de la Pesca.

La presentació de la Palamós Optimist Trophy s'ha fet aquest migdia al Museu de la Pesca.

La 33a edició de la regata internacional de vela infantil Palamós Optimist Trophy és a punt de posar-se en marxa, i aquest matí se n'ha fet la presentació oficial. Hi participaran 550 regatistes arribats de 23 països d'arreu del món, alguns dels quals ja fa dies que s'entrenen a la badia de Palamós. Aquest volum de participació converteix la Palamós Optimist Trophy en una de les més importants de la seva categoria. Les primeres proves de la regata començaran aquest dijous i s'allargaran fins al diumenge vinent.

Miquel Aviñó, vicepresident del Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós, explica el format de competició i una de les novetats d'aquesta edició, la cerimònia d'obertura amb una desfilada pel passeig del Mar de caire solidari.



Josep Maria Isern, vicepresident de la Federació Catalana de Vela, ha lloat el club palamosi per organitzar esdeveniments com l'Optimist Trophy, en un any en què la Costa Brava acollirà també el campionat del món de la categoria.



Anna Julià, delegada territorial de la Secretaria General de l'Esport, destaca que proves com l'Optimist Trophy converteixen el territori en un referent d'esdeveniments esportius a l'aire lliure de qualitat.



A banda de ser un referent esportiu, l'Optimist Trophy té un impacte econòmic molt favorable per a Palamós i les comarques gironines. Així ho ha recordat la vicepresidenta tercera de la Diputació de Girona i primera tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Palamós, Maria Puig.



La Palamós Optimist Trophy és la segona competició amb major nombre de vaixells al món, només superada per de la del Lago di Garda, a Itàlia. La competició italiana compta amb un miler de participants però amb un concepte diferent. No competeixen tots els vaixells alhora. A Palamós sí que ho fan amb cinc sortides per cada prova de manera consecutiva. Per a l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, l'Optimist Trophy i la Christmas Race són dos dels esdeveniments més importants que s'organitzen al municipi.



La regata, que s'allargarà fins al diumenge, comptarà amb la participació de 550 regatistes provinents de 23 països d'arreu del món. Alguns d'exòtics i llunyans com Tailàndia, Estats Units, Estònia o Finlàndia. L'equip del CN Costa Brava-Vela Palamós, entrenat per Xavier Pallí estarà fomat per sis regatistes. Són Jordi Camós, Gil Fages, Estela Trepat, Meritxell Gutierrez, Gabriela Lugo i Alexia Aquise. A banda de la competició s'organitzen activitats paral·leles com l'exposició 'Optimist Escola de Navegants' al Museu de la Pesca, un joc d'orientació per conèixer la vila, amb el sorteig d'una embarcació Optimist, i recorreguts turístics a peu i en bicicleta.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...