13/02/2023 Cultura - Carlos Ribas
La Queen Follón i el Conejo Andante ja regnen Palamós. (Foto: Joan Carol).
La Queen Follón i el Rei Conejo Andante ja regnen a Palamós. Dissabte es va donar el tret de sortida a l'anomenada Festa Major d'Hivern de Palamós en una Nau dels 50 metres plena de gom a gom. Les Folloneres van crear un mon oníric i fantàstic amb unes disfresses espectaculars. Abans, els G80 van escalfar el públic amb un pregó que emulava un concert de l'Orquestra Di-versiones.
El dissabte, la Nau dels 50 metres va lluir com mai. La gala, presentada magistralment per la nostra radiofònica Yolanda Aguilar, va complir amb les expectatives després de tres anys de no fer-se a causa de la pandèmia de COVID-19. Hi havia moltes ganes i això es respirava en l'ambient. Els Pirats van encetar l'espectacle. Després va ser el torn de les Nap Buf i Quin Perill!. Els G80 eren els encarregats del pregó i es van posar el públic a la butxaca amb un espectacular concert de Di-versiones. Ja cal que el grup calongí no es relaxi que amb la colla palamosina tenen relleu assegurat.
Finalment, va ser el torn de les Folloneres. Una colla que ha hagut d'esperar dos anys per a regnar i van ser fidels a aquesta responsabilitat. Comandades per la Queen Follón i el Conejo Andante, van omplir de colors, en un món fantàstic i oníric amb fauna i flora pròpia i una coreografia que va deixar tothom bocabadat. Aquesta és la crònica del què vam viure dissabte a la Nau dels 50 metres. Una nit molt especial i el retorn de la presentació de la Reina i el Carnestoltes.
Ahir tocava passar la ressaca fent un vermut al passeig, gentilesa dels Pirats i amenitzat per Dex Band. A la tarda, presentació dels reis infantils a la Nau dels 50 metres. Avui i demà, descans. Moments per ajustar els ultims detalls de les disfresses i dimecres, sant tornem-hi!. Calçotada dels Kins 20 a l'Arbreda i manaments del Carnaval a la balconada de l'Ajuntament amb la Vesprà. El Carnaval de Palamós ja és aquí. Comença el regnat de les Folloneres!
Totes les notícies:
03/07/2026 - Societat Sostre Cívic lliura les claus de la promoció 'Terra de mar'
L'entitat Sostre Cívic va lliurar ahir a la tarda les claus dels 34 pisos que formen part de...
03/07/2026 - Obres i Urbanisme El Parlament reclama al Govern el calendari del futur hospital de Palamós nou
El Parlament de Catalunya ha aprovat per unanimitat una moció presentada per Esquerra Republicana...
03/07/2026 - Serveis Marella Cruises inicia les seves escales de juliol a Palamós amb l'Explorer
Avui continuen les escales de creuer al port de Palamós, amb la segona de les 9 que la...
03/07/2026 - Cultura Comença la 13a edició del festival Rumb(A)Palamós
Avui es posa en marxa la tretzena edició del festival musical d'estiu Rumb(A)Palamós, que...
03/07/2026 - Cultura Nova edició del fòrum de debat polític 'Europa en Blau', al castell de Calonge
Per sisena vegada, el castell de Calonge es convertirà demà dissabte en l'escenari de la jornada...