26/01/2023 Societat - Jordi Rodríguez
Reunió de la creació de la Taula de Salut de Palamós. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós i Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà han començat el procés per constituir la Taula de Salut municipal. Aquest organisme permetrà coordinar recursos i projectes que ajudin a millorar el benestar físic, emocional, afectiu, social, de la ciutadania de Palamós, ajudant a detectar i impulsar els actius i recursos generadors de salut al municipi. Una de les finalitats clau de la Taula de Salut és tractar determinades patologies sense haver de recórrer a la medicació. Fer-ho amb hàbits saludables, com ara el foment de l'activitat física.
De moment ja s’han dut a terme diverses reunions per establir les directrius de funcionament del nou òrgan i les línies bàsiques de treball. Unes jornades liderades per psicòlegs de l'Àrea Bàsica de Salut de Palamós, que impulsen el projecte a través del 'Programa de benestar emocional i salut comunitària'. A banda dels diversos serveis municipals implicats, en el procés també hi participen Creu Roja Palamós i els Serveis Socials. Així mateix, s'ha comptat amb l'assessorament tècnic del Dipsalut, l'organisme de salut pública de la Diputació de Girona. L’Ajuntament de Palamós inclou en el projecte els serveis municipals de Salut Pública, Esports, Joventut, Immigració, Medi Ambient i Ensenyament.
Aquestes reunions prèvies permeten fer una diagnosi de la situació actual a Palamós, veure què s’està fent, i crear xarxa. Està previst que la Taula de Salut es constitueixi durant el segon trimestre d'aquest any.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...