11/01/2023 Societat - Carlos Ribas
Caixes de peix blau, avui al port de Palamós.
Aquest matí han arribat a port les primeres anxoves i sardines després de l'aturada biològica que la flota d'encerclament ha fet durant dos mesos. En aquesta primera jornada de feina, a Palamós han entrat 691 caixes, uns 7.600 quilos de peix blau. S'han pescat 3.600 quilos de sardina, 3.200 d'anxova i 840 d'alatxa. La sardina s'ha venut a 50 euros la caixa i l'anxova a 32.
Les teranyines han incrementat enguany el temps de l'aturada biològica. Ahir a la nit van tornar a la feina després de dos mesos amb l'objectiu de potenciar la protecció dels caladors, garantir la sostenibilitat futura dels bancs d'anxova i de sardina i que tinguin una millor valoració econòmica en el mercat. Alfredo Mena, patró de l'embarcació Agneta de Palamós, fa balanç de com ha anat el primer dia i incideix en el problema que tenen amb la proliferació de tonyines, depredadors naturals de l'anxova.
Els pescadors d'encerclament confien en millorar aquest any els resultats del 2022. Alfredo Mena admet que l'any passat no va ser bo.
Des de fa 10 anys, la flota d'encerclament feia una veda anual d'un mes. Enguany han tornat a la pauta de dos mesos. Molts dies d'aturada que els patrons aprofiten per posar a punt la barca.
El primer dia de pesca de peix blau al port de Palamós ha estat força bo. S'han pescat 7.635 quilos, unes 691 caixes. Han entrat a port 3.600 kg de sardina, 3.200 d'anxova i 840 quilos d'alatxa.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...