27/12/2022 Esports - Carlos Ribas
Lluís Morata i Miquel Palomares, regatistes del Club Nàutic Costa Brava Vela Palamós. (Foto: Jaume Soler).
La setmana passada es va celebrar la 46a Palamós Christmas Race i ho va fer amb una participació rècord de regatistes de l'entitat que organitza la regata, el Club Nàutic Costa Brava - Vela Palamós. Fins a 9 esportistes del club van prendre part en aquesta tradicional prova amb classe Europa. La progressiva introducció de la vela a les escoles i els cursos que organitza el club han anat forjant una pedrera de joves regatistes que competeixen i viuen amb passió aquest esport.
L'Optimist Trophy és un bon exemple de com començar a practicar aquest esport. La prova, tot un referent en el món de la vela infantil i que aplega mig miler de joves regatistes a Palamós al mes de febrer, és un camp de proves per iniciants de la vela. Un cop aquests regatistes es fan grans canvien de vaixell. A Palamós, la classe predominant és l'Europa. Miquel Palomares, regatista del Club Nàutic Costa Brava - Vela Palamós, explica per què.
En aquesta recent edició de la Palamós Christmas Race s'ha batut el rècord de participants de l'entitat organitzadora. Fins a 9 regatistes del Club Nàutic Costa Brava - Vela Palamós. Lluís Morata és un d'ells.
Gràcies als cursos del Club de Vela i de la implantació d'aquest esport a les escoles, cada cop hi ha més joves interessats en practicar-lo.
En Lluís Morata i en Miquel Palomares han fet vela des de ben petits. Fa temps que prenen part en competicions d'aquest esport amb la il·lusió d'anar progressant. Quin seria el sostre o el somni? Uns Jocs Olímpics?
Totes les notícies:
11/08/2026 - Serveis L'Ajuntament diu que la solució per a l'aparcament haurà de tenir en compte el Pla director del port
Palamós necessita una solució estructural i permanent pel problema de l'aparcament. Ho diu el...
11/08/2026 - Societat Segona jornada de donació de sang al passeig del Mar
Aquesta tarda es farà la segona de les tres jornades consecutives de donació de sang, que el Banc...
11/08/2026 - Societat Precaucions per veure l'eclipsi amb seguretat pels vostres ulls
Demà al vespre hi haurà un eclipsi total de sol. Un esdeveniment que no és corrent de veure i...
11/08/2026 - Societat SSIBE defensa l'activitat mutual i privada com una eina més contra l'infrafinançament de la salut pública
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha consolidat l'activitat mutual i privada de...
11/08/2026 - Cultura El F'Estiu promociona la música emergent amb el F'Estiueig
Demà passat dijous començarà el F'Estiu, el festival musical estiuenc que promou l'Ajuntament de...