15/12/2022 Obres i Urbanisme - Carlos Ribas
Voreres acabades al sector de Bellafosca, en una imatge d'aquest matí.
El projecte d’urbanització dels carrers del sector on hi havia el càmping La Fosca i l’hotel Bellafosca continua en marxa i l'Ajuntament de Palamós recepcionarà aviat les obres. La promoció privada assumeix la pavimentació de carrers, les xarxes de serveis, l'enllumenat públic, la jardineria i el mobiliari urbà. L'àrea d'actuació del projecte d'urbanització de l'antic Bellafosca està delimitada pel camí de Cap de Planes, els carrers de la Roca Negra i del Rec, i inclou l'obertura de dos nous carrers interiors.
Per a l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, l'actuació serà molt beneficiosa per a la mobilitat d'aquest sector de la Fosca.
Les restes de l’antic càmping La Fosca i del seu hotel, el Bellafosca, es van enderrocar el novembre de l'any 2017. L’establiment estava tancat des del 2005. En el seu moment va ser el primer càmping registrat que hi va haver a Espanya i la seva activitat es va allargar més de 50 anys. Els terrenys que ocupaven estan destinats ara a fer-hi 43 habitatges en dos blocs. Tindran entre dues i tres habitacions i una superfície a partir dels 60 metres quadrats. A banda, també hi haurà 12 parcel·les de 400 metres quadrats en què es podran fer cases unifamiliars de fins a 240 metres. El projecte ha rebut crítiques de col·lectius ecologistes, de veïns de la zona i del grup de la CUP, perquè consideren que l'impacte és excessiu i lesiona la imatge i la bellesa natural de la Fosca.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades:
09/09/2021 - Obres i Urbanisme Ecologistes critiquen la tala d'arbres a l'antic Bellafosca
...
10/10/2019 - Obres i Urbanisme L'alcalde recorda que els promotors de Bellafosca tenen drets urbanístics reconeguts pel POUM
...
30/05/2019 - Obres i Urbanisme Llum verd a la reordenació de l'antic hotel Bellafosca
...