Llum verda al conveni amb el Consell Comarcal pel Servei d'Habitatge

07/12/2022 Societat - Jordi Rodríguez


El conveni va ser ratificat en el decurs del darrer Ple de l'Ajuntament de Palamós. (Foto: Consell Comarcal del Baix Empordà).

El conveni va ser ratificat en el decurs del darrer Ple de l'Ajuntament de Palamós. (Foto: Consell Comarcal del Baix Empordà).

El Ple de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat el conveni amb el Consell Comarcal del Baix Empordà per desenvolupar el programa de gestió del Servei Municipal d'Habitatge i les seves tasques tècniques. L'acord te validesa per a un any, però és prorrogable per a 3 més, fins al 2025. La partida econòmica aprovada per a aquest primer exercici és de 20.000 euros. La tasca d'aquest servei és implementar les polítiques d’habitatge, i tramitar i gestionar totes les qüestions relacionades amb l’habitatge social, i els ajuts públics que ofereix la Generalitat en aquest camp.

El darrer Ple municipal va deixar la via lliure a l'aprovació del conveni. Maria Puig, d'Esquerra Republicana de Catalunya, és la regidora d'Habitatge de l'Ajuntament de Palamós.



Des del grup municipal de la CUP, en l'oposició, no es veu bé que el Servei Municipal d'Habitatge s'hagi d'externalitzar. Roser Huete és la seva portaveu.



L'acord preveu que, a través del Consell Comarcal, Palamós disposi d'una persona per a tasques administratives i una altra per a qüestions tècniques, cadascuna d'elles amb una dedicació d'un dia a la setmana. Raquel Gallego, del grup del PSC, entén que ara mateix és el que hi ha, però que cal aspirar a disposar de personal propi.



El Servei Municipal d'Habitatge de Palamós treballa per informar i assessorar la ciutadania en aquesta matèria, i gestionar la borsa de mediació pel lloguer social. També per tramitar les diferents ajudes, subvencions i prestacions de lloguer vigents en cada cas i moment, El mateix per a les prestacions urgents per evitar la pèrdua de l'habitatge de residència habitual, o per facilitar l'accés a un d'alternatiu en cas de desnonament. El Servei també ajuda a tramitar ajudes a fons perdut, o en forma de préstecs, per a la rehabilitació d'habitatges, o per a adaptar els de persones grans. La seva feina també té a veure amb l'adaptació de persones nouvingudes, a través dels informes d'adequació dels habitatges, per a aquelles que volen reagrupar família o bé renovar permisos.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...