23/11/2022 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Un vaixell de mercaderies al port de Palamós, en una imatge d'arxiu.
El director general de Ports de la Generalitat, Pere Vila, diu que el nou tràmit del Pla director del port de Palamós aprofitarà feina feta en la tramitació inicial, quan l'instrument havia de ser un pla especial. L'Ajuntament confia que això serveixi perquè el procés de redacció del document no afegeixi més retards als molts que ja acumula. Pere Vila no posa data al Pla director i es limita a dir que el tràmit continua.
La Generalitat i l'Ajuntament de Palamós van firmar l'estiu de l'any 2016 el protocol per a la redacció del Pla especial del port. La promulgació de la Llei 10/2019 de ports i de transports en aigües marítimes i continentals, va suposar un canvi de paradigma. Aquesta llei fixava el nou planejament a partir de la figura del Pla Director Urbanístic Portuari. El port de Palamós havia iniciat la tramitació com a Pla especial, emparant-se en la normativa anterior. La seva aprovació inicial, però, no s'havia fet encara en el moment de l'entrada en vigor de la nova regulació, i això va fer que calgués reiniciar el procés de nou, a partir de l'esquema de Pla Director. Des que es va conèixer això, l'Ajuntament de Palamós va insistir perquè se salvés, parcial o totalment, la feina realitzada en el primer tràmit. El director general de Ports de la Generalitat, Pere Vila, confirma que això s'ha tingut en compte.
El Pla director del port de Palamós és un instrument de planificació urbana per establir l'estratègia de desenvolupament del port, i ordenar els seus usos i activitats, a mig i a llarg termini. Una de les actuacions que es van fer en la fase prèvia a la redacció del Pla va ser un procés de participació ciutadana. Algunes de les conclusions que s'hi van recollir van ser facilitar la continuïtat del passeig del Mar i la integració del port amb la vila, millorar la gestió i adequació de la zona d'aparcament, així com la mobilitat del trànsit rodat a la façana portuària. També es va parlar de renovar les edificacions i promoure nous usos portuaris i dels esports nàutics, en especial la formació i l'escola de vela, o potenciar l'activitat pesquera.
Totes les notícies:
05/11/2025 - L'atur puja a Palamós per quart mes consecutiu
El nombre de persones que busquen feina a Palamós va pujar d'un 6 per cent a l'octubre, i es va...
05/11/2025 - Les bases de Junts a Palamós deixen en mans de la direcció del partit la tria de l'alcaldable
Després que Raimon Trujillo va anunciar fa unes setmanes que no tornarà a ser l'alcaldable de...
05/11/2025 - Càritas, pendent del permís de la parròquia per reobrir el SABI
Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan espera reobrir aviat el Servei d'Atenció Bàsica...
05/11/2025 - L'Ajuntament reedita els estudis sobre els orígens de Palamós i Sant Joan
Per fomentar la participació en la consulta sobre el topònim municipal, i fer que la ciutadania...
05/11/2025 - Les barques de pesca de Palamós centraran avui el cicle 'Imatges que fan parlar'
El Museu de la Pesca de Palamós acollirà aquesta tarda la segona sessió d'aquesta temporada de...