02/11/2022 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Base i cadenat d'una boia ecològica ubicada al litoral palamosí. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El litoral de Palamós ja disposa de 80 boies ecològiques, després de les 40 que s'acaben d'incorporar als sectors de la cala Canyers i de les illes Formigues. S'afegeixen a les que ja hi havia a l'estiu davant les cales de s'Alguer i de Sanià. Es tracta d'una iniciativa de l'Àrea municipal de Medi Ambient, amb l'objectiu de seguir minimitzant els efectes del fondeig d'embarcacions d'esbarjo, i potenciant la conservació dels hàbitats marins de la costa palamosina.
Així doncs, a partir d'ara hi haurà un total de 80 unitats de boies ecocompatibles, per als moments de màxima freqüentació per part d'embarcacions de lleure. En les últimes setmanes, una empresa especialitzada ha instal·lat els sistemes de subjecció de les noves boies al fons marí, situant els ancoratges sobre roca o sobre fons tous lliures de posidònia oceànica. Aquestes feines han suposat una inversió de prop de 54.000 euros, amb el suport de la Generalitat i dels fons europeus FEDER, que financien el projecte en un 90 per cent del seu import. La creació d’aquestes zones d’amarratge vol fer compatible la conservació dels alguers amb l’ús turístic que les embarcacions d’esbarjo realitzen en aquests sectors del litoral palamosí. Lluís Puig, és l'alcalde del municipi.
Aquest sistema de fondeig responsable i sostenible permet que els vaixells de fins a vuit metres d'eslora puguin amarrar gratuïtament i amb seguretat, directament a la boia de superfície, evitant l’ús d’àncores que en moltes ocasions acaben arrossegant pel fons i, per tant, malmeten la posidònia i la vida marina que es genera al seu voltant. L'Ajuntament de Palamós va iniciar l'any 2013 l'experiència amb les boies ecològiques. El resultat ha estat la millora de les praderies submarines, amb molts exemplars que presenten mates denses amb fulles llargues i verdes i rizomes ben arrelats. La posidònia és una planta endèmica de la mar Mediterrània i té una gran importància per a l’ecosistema costaner. Són comunitats amb una alta biodiversitat i constitueixen el lloc de posta de moltes espècies marines. Alhora, són ecosistemes molt fràgils que poden necessitar molt temps per recuperar el que es pot malmetre molt ràpidament.
Totes les notícies:
28/11/2025 - Els bombers van rematant l'incendi de l'EIN Castell-Cap Roig
8 dotacions dels Bombers de la Generalitat han treballat tota la nit passada per acabar de rematar...
28/11/2025 - Recta final de les obres de la nova canonada de residuals
Avui divendres està previst reobrir l'accés principal a l'aparcament de la platja Gran, a través...
28/11/2025 - L'Ajuntament aprova la llicència per a la millora de l'hospital de dia mèdic
L'Ajuntament de Palamós ha aprovat la llicència urbanística per executar el projecte...
28/11/2025 - Exhibició d'oficis tradicionals a la Mostra de destresa marinera
Demà dissabte es farà al Museu de la Pesca de Palamós la dissetena edició de la Mostra de...
28/11/2025 - Akira Yoshida i 'El porqué de los perdidos' avui a l'Ona~dance
El festival de dansa contemporània Palamós Ona~dance entra ja en la recta final. A les 8 d'aquest...
Notícies relacionades: