06/10/2022 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Un dels carrers afectats per aquest projecte urbanístic a La Fosca.
L'expedient de contribucions especials per a la segona fase de les obres d'urbanització de la Fosca està tenint una contestació important per part dels veïns. Més de 200 propietaris afectats han decidit presentar al·legacions a l'expedient, després de la seva aprovació inicial en el Ple extraordinari que es va fer l'agost passat. Les contribucions graven els veïns amb el 90 per cent del cost de l'obra. Aquests al·leguen que són excessives i discriminatòries i que, a més, s'han tramitat sense prou transparència.
Carles Ribas és advocat i propietari d'una segona residència a la Fosca. El seu despatx ha tramitat les al·legacions de 184 propietaris afectats per les contribucions especials. Assegura, però, que n'hi ha més i que en total superen els 200, d'un total de 480 entitats registrals afectades per les obres. El lletrat diu que, d'entrada, hi ha hagut mancances evidents en el procés d'informació als veïns.
Ribas recorda que completar la urbanització de la Fosca és una reivindicació que ve de lluny. Afirma que els veïns han pagat els seus impostos durant molts anys, malgrat la trama urbana no estava en les condicions exigibles. Ara que arriba l'hora de les obres, veu injust que els propietaris hagin de carregar amb unes contribucions del 90 per cent.
L'Ajuntament haurà de resoldre les al·legacions, com a pas previ a l'aprovació definitiva de l'expedient de contribucions especials de la Fosca. L'advocat Carles Ribas apunta què creu que hauria de fer el consistori.
El cost del projecte d'urbanització de la Fosca, en la seva segona fase, s'enfila als 3'8 milions d'euros i les contribucions afecten el 90 per cent de l'import, en sintonia amb les que es van aplicar ara fa 20 anys, en la primera fase de les obres. Deduïdes diverses càrregues imputables al municipi, l'import definitiu que han d'assumir els veïns de la Fosca és de 3'3 milions d'euros, un 85'95 per cent del total. La resta del cost el paga l'Ajuntament de Palamós. El càlcul del que li toca a cada propietari, que disposarà d'un termini de 5 anys per fraccionar el pagament, es fa en base als metres lineals de façana i al sostre edificable. Segons el representant dels 184 veïns que ja han formulat al·legacions, un edifici d'apartaments pot tenir una càrrega de 60.000 euros, i hi ha finques en què les quotes es poden situar entre els 140.000 i els 200.000. L'advocat també qüestiona que s'imputi als propietaris costos d'infraestructures básiques per al municipi. Cita, en aquest cas, la part de les obres que afecta el carrer de Josep Pla, o la referent a la xarxa d'aigües plujanes.
Totes les notícies:
12/09/2025 - Avui i demà es pot anar a donar sang al passeig del Mar
Avui divendres i demà dissabte el Banc de Sang i Teixits de Catalunya té destacada una unitat...
12/09/2025 - Augmenta la satisfacció dels pacients ingressats a l'hospital de Palamós, segons l'estudi PLAENSA
L'edició del 2025 de l'estudi PLAENSA, el Pla d'enquestes de percepció, experiència i...
12/09/2025 - La Cambra de Comerç de Palamós impulsa formació d'IA per a emprenedors
Amb l'objectiu de reforçar el seu suport a la innovació i l'emprenedoria, la Cambra de Comerç de...
12/09/2025 - Romiatge comarcal al santuari de la Mare de Déu de Bell-lloc
Palamós celebrarà aquest dissabte el tradicional romiatge comarcal al santuari de la Mare de Déu...
12/09/2025 - Adéu a la llevadora Margarita Adroher
Palamós va acomiadar ahir Margarita Adroher, històrica llevadora de Palamós durant 45 anys, i...