26/09/2022 Serveis - Jordi Rodríguez
Un cambrer treballant a la zona de la Planassa de Palamós.
La campanya turística d'aquest estiu ha vingut marcada per la dificultat de les empreses d'hostaleria per trobar personal. No és un problema nou però aquesta temporada s'ha manifestat en una magnitud major, fins i tot obligant alguns establiments a reduir horaris. Les empreses del sector a la Costa Brava centre diuen que en aquest problema hi juguen molts factors, que no es tracta només d'un tema de salaris, i que també cal conscienciar el client per facilitar la conciliació dels treballadors.
Els empresaris han hagut de fer mans i mànigues aquest estiu per cobrir els llocs de treball de bars, restaurants i hotels. Ja no és un problema només de les feines de baixa qualificació, sinó que ha faltat de tot. Cuiners, cambrers, rentaplats i tots els perfils professionals relacionats amb l'activitat han anat molt buscats. Sovint ha calgut agafar personal poc qualificat, fet que ha ressentit la qualitat del servei, i també ha estat frequent una alta rotació de treballadors, amb personal que començava a treballar i plegava al cap de pocs dies. Una situació molt complicada de gestionar, segons la gerent del Grup Costa Brava Centre, Judit Lloberol. Ho ha explicat en l'entrevista que li hem fet avui dins el programa d'aquesta emissora 'Palamós al dia'.
Lloberol diu que la falta de personal a l'hostaleria obeeix a molts factors, no només el salarial. Creu que en les solucions que es puguin adoptar, també hi ha d'intervenir el client, amb un canvi d'hàbits.
La falta de professionals ha estat un maldecap més que ha tingut l'hostaleria aquest estiu, afegit al de l'increment de costos derivat de la inflació, que ha reduït els marges de benefici de les empreses. Per sort, ha estat una temporada amb molta afluència de turistes i que ha deixat uns bons nivells de facturació.
Totes les notícies:
03/05/2026 - Esports El Palamós s'emporta la victòria al camp del Mollet (0-3)
El Palamós ha sumat els tres punts en el partit disputat avui al camp del cuer del grup, el...
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...