22/09/2022 Cultura - Jordi Rodríguez
L’alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, i la directora de la Càtedra de GCT Calonge i Sant Antoni, Dolors Vidal.
La Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme de Calonge i Sant Antoni, vinculada a la Universitat de Girona, ha impulsat la redacció d'un manual docent inèdit sobre turisme cultural i social. El treball es basa en els punts de vista de 30 professors de diferents universitats espanyoles i de Llationamèrica, reunint aportacions acadèmiques que defineixen el turisme com a fet social rellevant del segle XXI
En la guia 'Dimensión socio-cultural del turismo' hi han participat docents d'universitats de Catalunya, Madrid, País Basc, Galícia, Illes Canàries i Andalusia, però també d'Argentina, Colòmbia, Equador i Mèxic. El volum té 652 pàgines, està estructurat en vuit apartats, i permet entendre el turisme des d'una perspectiva social i cultural, i no tan econòmica. Els autors analitzen des d'una mirada crítica i transversal les característiques socioculturals principals que comprèn l'activitat turística, propiciant el debat, la discussió, la reflexió i el pensament crític. La intenció és que sigui una guia per als estudiants de turisme perquè els ajudi a comprendre millor la complexitat del fenomen turístic. El manual ja s'ha presentat públicament en un acte celebrat al castell de Calonge, i més endavant també es portarà a Barcelona, Madrid, l’Argentina i Colòmbia, entre altres destins.