14/09/2022 Societat - Jordi Rodríguez
Mario Mercader, director de l'Escola Vedruna de Palamós.
El director de l'escola Vedruna Palamós, Mario Mercader, lamenta la politització i la judicialització de la gestió de la llengua catalana a les aules, i considera que és un tema que hauria d'estar només en mans de la comunitat docent, i sempre en funció de les necessitats de cada centre. Vedruna Palamós va ser el curs passat l'únic centre educatiu de les comarques gironines obligat a aplicar les mesures cautelars dictades pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, per impartir un 25 per cent dels ensenyaments en llengua castellana.
El Govern de la Generalitat va respondre a aquestes mesures amb un decret i una llei que desterren els percentatges en l'aplicació de la immersió lingüistica a les escoles. El mateix Tribunal Superior de Justícia ha admès que, amb el nou marc legal, no és possible posar en pràctica el 25 per cent dels ensenyaments en castellà, per bé que dubta de la constitucionalitat de la normativa aprovada pel Govern. Mentre no s'aclareix tot plegat, i coincidint amb l'inici del nou curs, el Departament d'Ensenyament va deixar ben clar a les escoles que estan alliberades d'aplicar el percentatge esmentat. L'escola Vedruna Palamós, doncs, ha deixat de fer-ho, després d'haver-hi estat obligada judicialment durant el curs passat. El director del centre, Mario Mercader, ha lamentat, en declaracions a Ràdio Palamós, la situació en què es troben les escoles en aquest tema.
En el cas del Vedruna Palamós, ja fa set anys que una família va presentar una demanda exigint una major quota d'ensenyament en llengua castellana. La família té 2 fills que estudien en aquest centre, de manera que 2 classes de les 34 que té l'escola han hagut d'aplicar aquest curs passat el 25% de castellà. Davant la possibilitat que aquests pares denunciïn la direcció del Vedruna Palamós per la retirada de les mesures cautelars, Mario Mercader confia en el paraigua jurídic de la Generalitat i espera que no passi res.
En començar el curs, l'escola Vedruna va rebre un correu electrònic del conseller Josep González Cambray i un altre dels Serveis Territorials del Departament d'Ensenyament, avalant la retirada de les mesures cautelars judicials sobre el 25% de castellà.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...