13/09/2022 Esports - Jordi Rodríguez
Carles Fortuny i Carles Jiménez, amb un Lancia Beta Coupé, guanyadors de l'edició de l'any passat. (Foto: Rally Clàssics).
Palamós tornarà a ser aquest any la base d'operacions principal del Rally Costa Brava Històric by Motul, que es farà del 27 al 30 d'octubre i que arriba a la dinovena edició. Quan falta tot just un mes i mig perquè es faci la competició, les expectatives són molt bones i ja hi ha una seixantena d'equips inscrits. Aquest popular Rally recupera el to després de dues edicions disputades en una situació excepcional a causa de la pandèmia de la COVID-19.
L'organització preveu que la jornada del dijous 27 d'octubre estigui dedicada a les verificacions tècniques i administratives, al passeig del Mar de Palamós, i que a la tarda es faci la primera etapa, amb finalització a la mitjanit. El divendres 28, segona etapa amb una durada de 12 hores, mentre que l'endemà dissabte es farà la tercera i definitiva. Abans de la sortida es realitzarà la tradicional desfilada dels participants pels carrers de Palamós, i pel matí del diumenge quedarà la cerimònia d'entrega de premis. Club RallyClassics és l'entitat organitzadora d'aquest Costa Brava Històric by Motul. El seu president, Àlex Romaní, parla d'un lligam amb Palamós ja plenament consolidat.
Aquest dinovè Rally Costa Brava Històric plantejarà més de 1.100 quilòmetres de recorregut, la meitat d'ells de regularitat, i amb un total de 23 trams. L'itinerari serà secret fins al moment de l'inici de la prova, per garantir la igualtat de condicions de tots els participants. Aquest any hi haurà novetats com ara la creació d'una modalitat 'Rally Sprint', en què, a un preu reduït, els participants només faran l'etapa reina. Entre els més de 60 equips que ja han confirmat la seva participació en el Costa Brava Històric, hi ha molts dels grans especialistes de la regularitat a casa nostra, així com un nodrit grup de pilots internacionals arribats de Grècia, el Regne Unit, Bèlgica o França. En la prova hi pot participar qualsevol cotxe o moto clàssic fabricat fins l'any 1997. Lancia, Porsche, Alfa Romeo, BMW, Toyota, MG o Subaru, seran algunes de les marques que hi competiran.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...