09/09/2022 Cultura - Carlos Ribas
El director del Museu de la Pesca, Miquel Martí, la cantant Neus Mar i l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, avui al Museu de la Pesca.
El proper 14 de setembre se celebren els 20 anys de la inauguració del Museu de la Pesca de Palamós, equipament cultural referent del municipi dedicat a difondre la pesca i la cultura de la gent de mar. El Museu és hereu del Cau de la Costa Brava que l'any 2020 va fer 100 anys. Amb motiu d'aquest doble celebració, ha coproduït l'espectacle 'Dones de Sal', de la companyia Neus Mar, que s'estrenarà el 17 de setembre a La Gorga i després girarà per Catalunya.
La posada en funcionament del Museu de la Pesca, l'any 2002, va ser la culminació d'un llarg procés d'un projecte museològic destinat a fomentar i revaloritzar el patrimoni marítim i pesquer de la Costa Brava i del litoral català. Passats 20 anys, continua sent l'únic a la Mediterrània en la seva especialitat. Així ho destaca l'alcalde de Palamós i president de la Fundació Promediterrània, Lluís Puig.
L'embrió del Museu de la Pesca és el Cau de la Costa Brava, associació constituida l'any 1920 per Hug Sanner i Lluís Barceló i Bou. Els intercanvis comercials de l'activitat portuària palamosina van permetre reunir una col·lecció d'objectes del món de la pesca i navegació. L'any 1988, l'Ajuntament va municipalitzar aquesta col·lecció i l'any 1990 va comencar el projecte museològic que culminaria l'any 2002 amb la inauguració de l'actual Museu de la Pesca, al Tinglado. Miquel Martí és director d'aquest equipament cultural palamosí.
La principal proposta per commemorar aquestes dues efemèrides és l'espectacle de música i dansa d'arrel marinera 'Dones de Sal', de la companyia Neus Mar, que vol donar visibilitat a les dones vinculades al món de la mar. La cantant palafrugellenca Neus Mar n'ha donat detalls.
'Dones de Sal' s'estrenarà el dia 17 de setembre a les vuit del vespre al Teatre La Gorga de Palamós. Després girarà per Catalunya amb actuacions destacades com la del Palau de la Música, el 27 de setembre, o al Tinglado de Tarragona, l'1 d'octubre. En el decurs dels 20 anys del Museu de la Pesca, més de 566.000 persones han estat usuàries d'aquest equipament i de les seves activitats i propostes culturals. Més enllà de la seva exposició permanent, el Museu ha creat i promogut altres equipaments com l'Espai del Peix, la Càtedra d'Estudis Marítims, les Barques del Peix o Documare.
Totes les notícies:
13/05/2021 - Societat El Procicat fa un primer pas pel retorn de creuers, però Palamós no sap si en tindrà aquest estiu
El Procicat de la Generalitat ha donat llum verda aquesta setmana als protocols perquè els creuers...
13/05/2021 - Política JuntsxCat reivindica el paper de la Generalitat i dels municipis en la gestió dels fons Next Generation
Junts per Catalunya considera que les comunitats autònomes haurien de gestionar la major part de...
13/05/2021 - Serveis L'Ajuntament rebutja 'food-trucks' al carrer i convoca el mercat artesanal d'estiu
L'Ajuntament de Palamós denegarà el permís per a la instal·lació de cinc llocs de venda...
13/05/2021 - Serveis Calonge i Sant Antoni contractarà 24 agents cívics aquest estiu
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni contractarà aquest estiu 24 persones per a fer funcions...
13/05/2021 - Cultura Torna el 'Sant Joan Florit' amb flors, plantes i activitats culturals
El nucli antic de Sant Joan es vestirà de festa aquest diumenge que ve amb una nova edició de...
Notícies relacionades:
16/10/2020 - Cultura El centenari del Cau de la Costa Brava centra avui l''Imatges que fan parlar'
...
11/07/2001 - Cultura Comencen obres Tinglado del Port
...
23/10/2001 - Cultura Museu de la pesca busca material per augmentar el fons i patrimoni d´aquest
...
13/09/2002 - Cultura Es dóna el tret de sortida a l'Ictiòpolis
...
20/09/2002 - El museu de la pesca tindrà una extensió flotant amb una teranyina antiga
...