09/09/2022 Societat - Jordi Rodríguez
Les famílies llogateres paguen de mitjana un 42% dels seus ingressos per l'habitatge.
El Sindicat de Llogateres demana valentia al govern espanyol per regular per decret el preu dels lloguers, així com els desnonaments. Des d'aquesta organització critiquen l'actual decret llei previst per l'executiu que, per bé que limita al 2 per cent l'augment dels contractes cada cop que se n'actualitza el preu, no diu res de què passa quan el contracte s'extingeix. En aquest escenari, denuncia el Sindicat, es poden produir pujades de preus sense límit.
El Sindicat de Llogateres agafa com a referència la ministra principal d'Escòcia, Nicola Sturgeon, que aquesta mateixa setmana ha anunciat una llei d'emergència per congelar els lloguers i vetar els desnonaments, com a miním durant sis mesos, en previsió d'un hivern marcat per uns preus de l'energia disparats. Segons l'entitat, les famílies llogateres estan dedicant el 42% dels seus ingressos al pagament d'aquesta renda, una xifra molt per sobre de les recomanacions de la Unió Europea i les Nacions Unides. El portaveu del Sindicat de Llogateres, Enric Aragonès, diu que cal donar una resposta urgent a aquesta situació que ofega, cada vegada més, a milions de famílies inquilines. La limitació del 2% en l’actualització anual dels lloguers ha frenat els augments provocats per la inflació, però deixa desprotegits els llogaters a qui els finalitza el contracte. Per això, una mesura com la que ha adoptat Escòcia, és necessària també a l’Estat espanyol, segons Enric Aragonès.
L’objectiu final que defensa el Sindicat de Llogateres és una baixada estructural dels lloguers, perquè les famílies no hi hagin de destinar més del 30% dels seus ingressos. Un límit que organismes internacionals demanen no superar per evitar que al final les persones comprin, entre altres, menjar de pitjor qualitat per poder arribar a final de mes.
Totes les notícies:
07/05/2026 - Obres i Urbanisme El Consorci d'Aigües reivindica la feina feta per recuperar la depuradora
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava vol que es posi en valor l'esforç que s'ha fet per...
07/05/2026 - Obres i Urbanisme SSIBE vol tenir enllestida a l'estiu la reforma de l'Hospital de Dia
La Fundació Hospital de Palamós-Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà continua avançant...
07/05/2026 - Societat JuntsxCat demana que es paguin ja els plusos als policies i que es revisi el conveni laboral
Junts per Catalunya, grup de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, creu que el govern ha de donar...
07/05/2026 - Societat Reunió de participació ciutadana pels veïns de Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós programa avui la tercera de les 5 trobades del cicle de reunions amb...
07/05/2026 - Cultura 'Viatgem', conte inclusiu avui a la Biblioteca Municipal
A partir d'un quart de 6 d'aquesta tarda es farà a la Biblioteca Municipal de Palamós el club de...