16/08/2022 Serveis - Jordi Rodríguez
Imatge d'arxiu del mercat setmanal de Palamós.
Avui és dimarts. Dimarts del pic del mes d'agost i això significa, invariablement, un matí amb problemes de trànsit rodat al centre urbà de Palamós. El motiu és que hi ha mercat setmanal i, per tant, l'avinguda de Catalunya està ocupada per les parades. Inhabilitar, ni que sigui per unes hores, aquesta artèria viària, sumat a l'increment de residents i turistes que hi ha aquests dies, implica col·lapsar la resta de vies principals de la trama urbana palamosina.
Això porta cíclicament a revifar el debat de si l'avinguda de Catalunya és o no el millor lloc per al mercat setmanal. Aquest s'hi va traslladar a principis de l'any 1990, encara amb la urbanització del vial per acabar, i després d'anys d'haver-se estat al passeig del Mar. Cada cop que s'ha deixat anar la possibilitat de treure el mercat de l'avinguda, el teixit comercial d'aquest eix ha posat el crit al cel. Fa anys va agafar cos l'opció de posar-lo al carrer paral·lel de Santiago Bañeras, però finalment no va prosperar. No sembla que ningú estigui per la feina d'agafar la patata calenta ara, menys encara quan hi ha eleccions municipals a la vista. Per això el regidor Emili Colls, del grup d'ERC, no descarta que algun dia es pugui moure el mercat però tampoc ho veu ni proper, ni prioritari.
L'any passat es va decidir que, els dies de mercat, els cotxes puguin travessar l'avinguda de Catalunya pel carrer d'Enric Vincke, per buscar una via alternativa a través dels carrers de Rentadors i de Santiago Bañeras, intentant mitigar els problemes circulatoris dels conflictius dimarts estiuencs.
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...
Notícies relacionades:
20/08/2019 - Societat L'Ajuntament demana que no es vulgui arribar en cotxe al centre en dia de mercat
...
14/08/2018 - Societat El dia de mercat i el pic de l'estiu col·lapsen el centre de Palamós
...
15/10/2015 - Societat No hi haurà canvis en la ubicació del mercat dels dimarts
...
09/04/2013 - Societat Palamós descarta un trasllat temporal del mercat, per motius econòmics.
...
01/06/2012 - Societat Palamós valora tornar el mercat al passeig, a l'estiu.
...