08/08/2022 Cultura - Jordi Rodríguez
Una de les actuacions del festival 'Amb So de Cobla'. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El festival 'Amb So de Cobla' de Palamós, que va tancar portes aquest dissabte passat després d'una setmana de programació amb un total de set concerts, ha tingut una ocupació mitjana del 95 per cent. El cicle ha recuperat les xifres habituals de les edicions anteriors a la pandèmia, un cop ja han quedat enrere els aforaments limitats per les autoritats sanitàries.
El director d''Amb So de Cobla', Adrià Bauzó, afirma que el festival ofereix una programació molt transversal, amb estils molt diferents, però també amb un nexe en comú que són les noves sonoritats del so de cobla tradicional.
'Amb So de Cobla' ha ofert aquest any propostes des d’un format simfònic amb una mirada a l’arrel com la presentada per l’OMAC, o el so més clàssic de les cobles amb el 22è Concert de Sardanes de la Costa Brava-Memorial Ricard Viladesau. També una revisió de la música de principis de segle XX interpretada per la Cobla Rossellonesa, passant per la psicodèlia de ZA!, la TransMegaCobla i Tarta Relena, i la música electrònica i cobla de Raph Dumas, en fusió amb la polifacètica Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona i la dansa de CobosMika Company. Així mateix, una de les apostes del festival són les propostes de públic familiar, que ha representat la Cobla Bisbal Jove amb l’espectacle 'Ssshht!', aconseguint omplir el recinte de la Plaça de Catalunya.
El festival 'Amb So de Cobla' està inspirat per l’Agrupació Sardanista Costa Brava de Palamós, acollit i impulsat per la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural, gestionat per l’Ajuntament de Palamós, amb el suport de la Diputació de Girona i la col·laboració de la Confederació Sardanista de Catalunya.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...