27/07/2022 Cultura - Jordi Rodríguez
El quadre “La república dels pescadors” de J.M. Sert, a la Sala Noble de l'Ajuntament. (Foto: Ajuntament de Palamós).
Palamós engega demà dijous a la tarda una nova ruta guiada pel municipi, que donarà a conèixer el seu passat i present artístic. Es tracta d''Art i artistes de Palamós', una proposta de l'Àrea de Patrimoni de l'Ajuntament que tindrà com a guia la periodista i gestora cultural palamosina, Clara Cardona. La ruta tindrà només dues entregues aquest estiu, demà i el dia 25 d'agost.
L'objectiu és fer una aproximació al llegat palamosí de les arts plàstiques, a partir de diverses èpoques històriques, així com dels diferents artistes que han estat o són referents al municipi. Els participants començaran contemplant l'impactant mural pictòric 'La república dels pescadors', donat l’any 1935 a l’Ajuntament de Palamós pel seu autor, el reconegut pintor català Josep Maria Sert, coincidint amb el període que aquest artista català va residir al Mas Juny, a Castell. El quadre està penjat actualment a la Sala Noble de la Casa de la Vila. Tot seguit, el grup passarà a la sala d'actes del mateix Ajuntament on veurà l'exposició d'una part del fons municipal d'art Francesc Galí. L'itinerari continuarà a la Capella del Carme on es parlarà dels Premis d'Art Vila de Palamós o del pintor local Francesc Vidal Palmada, que va tenir deixebles locals de la categoria d'Ezequiel Torroella o Josep Sarquella. A la mateixa Capella del Carme es poden veure algunes de les seves obres. El recorregut passarà també per la placeta situada davant el far de Palamós on els assistents podran parlar amb l'escultora Tània Font, o veure referents artístics com la balisa del port comercial de Palamós, obra del prestigiós estudi d'arquitectura olotí RCR.
La ruta guiada 'Art i artistes de Palamós' no podia obviar el Cercle Artístic, on el pintor i secretari de l'entitat, Martí Colls, farà una demostració en viu. El Cercle és un dels motors de la difusió i la pràctica de les arts plàstiques a Palamós. El veterà pintor local Pere Coll, que aquest divendres farà 81 anys, n'és el president. Ahir parlava en el programa de Ràdio Palamós 'Ple al 15', de les seves inspiracions i dels seus vincles amb els grans pintors palamosins.
La visita guiada 'Art i artistes de Palamós' és gratuïta i té amb un aforament màxim de 25 persones. Comença a dos quarts de sis de la tarda i s'ha de reservar plaça al web museudelapesca.org.
Totes les notícies:
14/08/2026 - Cultura L'Arbreda acull avui una nova Mostra de l'Havanera Catalana
Ja està tot a punt perquè el recinte de l'Arbreda es converteixi aquesta nit en l'escenari de la...
14/08/2026 - Societat Les 3 jornades al passeig del Mar recullen quasi 200 donacions de sang i plasma
Satisfacció del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, i de l'Associació de Donants de Sang, pel...
14/08/2026 - Serveis El creuer Silver Shadow farà escala demà a Palamós
Les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós continuaran demà dissabte amb la...
14/08/2026 - Cultura El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava arriba a Palamós amb 'Mediterranean Flavours'
El duet format per Stefania i Maurizio di Fulvio protagonitzarà demà dissabte al Teatre La Gorga,...
14/08/2026 - Cultura Concert de piano a les Nits Blanques de Marina Palamós
La nit més especial de l'estiu a Marina Palamós arribarà demà dissabte amb una nova edició de...