25/07/2022 Cultura - Jordi Rodríguez
La Coral El Progrés. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós ha proposat la Coral El Progrés, l'entitat degana del municipi i que aquest any celebra els seus 125 anys d'història, perquè sigui condecorada amb la Creu de Sant Jordi. Així ho va confirmar en el darrer Ple municipal l'alcalde Lluís Puig, que va precisar que la petició s'ha fet de cara a la convocatòria del 2023.
La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que es pot rebre per part de la Generalitat de Catalunya. Es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Qualsevol ciutadà, grup de ciutadans o entitat pot demanar que s'atorgui aquest guardó a alguna persona o entitat del país, ja sigui física o jurídica. La Coral El Progrés de Palamós commemora aquest 2022 el seu 125è aniversari. Per això l'Ajuntament l'ha proposat per a aquest reconeixement. Així ho deia l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, davant el Ple municipal d'aquest mes de juliol, responent una pregunta del Partit dels Socialistes de Catalunya.
La Coral El Progrés es va fundar l'any 1897. És l'entitat cultural més antiga de Palamós, i una de les més antigues de Catalunya. El primer concert del qual tenim constància és, fins i tot, anterior a la seva fundació oficial i es va dur a terme el dia de Nadal del 1896. Originàriament, l'entitat s'emmarca clarament en el moviment coral català dels cors de Clavé. La formació ha estat dirigida per músics de prestigi com Santiago Bañeras, Martí Camós o Amadeu Cuadrado. Actualment la directora és Clàudia Soler. El cor l'integren una trentena de cantaires que ofereixen un repertori basat en cançons tradicionals catalanes i d'altres països, sardanes, adaptacions de cançons modernes i gòspel. També en reconeixement als seus 125 anys d'història, aquest any la Coral El Progrés ha pronunciat el pregó inaugural de la Festa Major de Palamós.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...