La Fira de la Gamba de Palamós torna amb novetats

10/06/2022 Serveis - Jordi Rodríguez


Imatge d'arxiu de la Fira de la Gamba de Palamós.

Imatge d'arxiu de la Fira de la Gamba de Palamós.

Ja està tot a punt per al retorn de la Fira de la Gamba de Palamós, després de dos anys sense ella per culpa de la COVID-19. Serà demà dissabte, des de les 11 del matí a les 8 del vespre, a la llotja del port pesquer, i organitzada per l'Ajuntament de Palamós i el Museu de la Pesca, amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors i les entitats comercials i de restauració.

La Fira de la Gamba de Palamós celebrarà la seva setena edició. Una de les novetats és que els tastets de gamba s'oferiran des d'una cuina central on hi estaran representats els pescadors palamosins i els restauradors certificats amb la Marca de Garantia. Això serà a l'edifici de la llotja però, a l'exterior, hi haurà una zona d'exposició i tast de productes que s'utilitzen per a l'elaboració de receptes amb gamba, o que acompanyen aquests plats. Sílvia Romero, cap de Promoció Econòmica i Turisme, dona detalls de què es podrà trobar en aquesta setena Fira de la Gamba de Palamós.



Com recorda Sílvia Romero, l'oferta de la Fira de la Gamba es complementarà amb dues demostracions de cuina a l'Espai del Peix. La primera a les 12 del migdia, a càrrec de pescadors de Palamós, i la segona a les 5 de la tarda, de la mà dels xefs Tomàs Brull, del restaurant palamosí la Cala Taverna, i de Quim Casellas, del Casamar de Llafranc. Al llarg del mateix dissabte també hi haurà visites a les barques d'arrossegament del port pesquer i a la llotja, en horaris de migdia i de tarda. A dos quarts de 12, a l'escenari exterior de la llotja es farà l'entrega dels nous certificats a les 13 empreses que aquest any se sumen a la Marca de Garantia Gamba de Palamós. N'hi ha de Palamós, Platja d'Aro, Calonge i Tamariu, sumant ja un total de 95 firmes certificades.



L'última edició de la Fira de la Gamba de Palamós, la sisena, es va fer l'any 2019. En aquella ocasió es van vendre 20.000 tiquets de tastets d'aquest producte. Demà dissabte torna aquesta destacada trobada gastronòmica. I ho fa des de les 11 del matí a les 8 del vespre a la zona del moll pesquer.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...