08/04/2022 Cultura - Jordi Rodríguez
La ruta ressegueix tot el límit de Sant Joan de Palamós. (Foto: Club Alpí Palamós).
Coincidint amb els 80 anys de l'annexió del municipi de Sant Joan al de Palamós, el Club Alpí Palamós ha preparat per a aquest diumenge la Ruta del Termenal de Sant Joan. Parlem d'un recorregut guiat, en grup i obert a tothom, i que té com a objectiu conèixer quines eren les antigues línies del terme de Vila-romà.
L'itinerari està dividit en 3 trams. El primer és urbà i té 3 quilòmetres, el segon 11 i va pel sector de les Gavarres, mentre el tercer transcorre per la zona del pla de Vall-llobrega i la serralada litoral, amb uns 12 quilòmetres. Pere Llauradó, coordinador d'activitats del Club Alpí Palamós.
L'itinerari complet no s'ha de fer obligatòriament i es pot deixar en diferents punts. De fet, el Club Alpí ha preparat també una ruta virtual documentada.
La ruta està dedicada a l'historiador palamosí, Pere Trijueque, traspassat recentment i que va ser un dels grans coneixedors del Termenal.
La Ruta del Termenal de Sant Joan comença aquest diumenge des de la platja de La Fosca. Col·laboren el Servei d'Arxiu Municipal de Palamós i l'Associació de Veïns de Sant Joan.
Totes les notícies:
05/05/2026 - Medi Ambient El Consorci d'Aigües vol avançar la reparació de la depuradora a finals de juny
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona, ha actualitzat avui...
05/05/2026 - Política Som-hi vol que es publiquin les analítiques de l'aigua de Castell
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, ha demanat a...
05/05/2026 - Política JuntsxCat no veu prou garanties de qualitat en les aigües de bany
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, ha mostrat també avui la seva...
05/05/2026 - Medi Ambient Amb el mes de maig torna la regulació de l'accés a Castell-Cap Roig
Coincidint amb l'entrada del mes de maig, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha...
05/05/2026 - Societat Reunió participativa de l'Ajuntament amb els veïns del barri de l'Eixample
L'Ajuntament de Palamós programa avui la segona trobada del cicle de reunions amb veïns de...
Notícies relacionades:
10/04/2015 - Medi Ambient Ruta del Termenal de Palamós, aquest diumenge.
...
04/08/2017 - Cultura Sant Joan obre una Festa Major que commemora els 75 anys de l'agregació a Palamós
...
Enllaços web relacionats: