07/04/2022 Cultura - Carlos Ribas
El galió Andalucía amarrat al port de Palamós, aquest matí.
El galió Andalucía i el pailebot Pascual Flores ja han arribat al port de Palamós, on s'hi estaran fins al dissabte vinent. Durant aquests tres dies aquests dos vaixells de la flota de velers històrics de la Fundación Nao Victoria, estaran oberts a les visites dels escolars de Palamós, i també de la població en general. Amb el Pascual Flores també s'hi podrà sortir a navegar.
Els dos vaixells és la primera vegada que venen a Palamós. El galió Andalucía és propietat de la Fundación Nao Victoria i és la rèplica dels vaixells espanyols dels segles setze i disset, utilitzats en les expedicions marítimes de descoberta i de comerç interoceànic. És un navili de fusta, de 55 metres d'eslora, sis cobertes i gairebé 1.000 metres quadrats de veles. Aquest galió ha navegat més de 55.000 milles nàutiques per oceans i mars de tot el món. Pablo Tejada és el capità del galió Andalucía.
Per la seva banda, el pailebot Pascual Flores es va construir l'any 1917 i és germà del Santa Eulàlia, un visitant asidu del port de Palamós. Es va dedicar al cabotatge, amb el transport de mercaderies entre la costa mediterrània i la d'Àfrica, i l'any 1999 el va comprar l'Ajuntament de Torrevella, a Alacant. Sis anys més tard el van restaurar i ara el gestiona també la Fundación Nao Victoria. El Pascual Flores és un vaixell de tres pals, 35 metres d'eslora i 10 veles amb una superfície total d'uns 400 metres. Dues rèpliques d'embarcacions històriques que permeten fer-se una idea de com es navegava fa 500 anys. Pablo Tejada, capità del galió Andalucía, explica alguna de les característiques del vaixell.
Avui i demà s'han programat una sèrie de visites gratuïtes adreçades als alumnes de les escoles de primària del municipi. N'hi passaran uns 800, entre els dos dies. Les visites ja estan obertes també al públic en general. El pailebot Pascual Flores també farà activitats de navegació en grups de 10 persones i amb una durada de tres hores per a cada sortida. Degut a les previsions meteorològiques les visites i travesses, que s'havien previst durant tot el cap de setmana, es faran fins dissabte. El preu per a les visites serà de 7 euros per als majors de 10 anys, i de 4 per als més petits d'aquesta edat. Els infants de 0 a 5 anys no pagaran. També s'establirà un preu unitari de 18 euros per a les famílies completes, de dos adults i fins a tres infants. Pel que fa a les navegacions a bord del Pascual Flores el cost és de 25 euros per a mainada fins als 14 anys, i de 45 euros per a la resta. Totes les entrades es poden comprar al web de la Fundación Nao Victoria velacuadra.es. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha valorat avui la visita d'aquests dos vaixells històrics.
Després de Palamós, l'Andalucía i el Pascual Flores faran ruta cap a Sète, a la costa francesa, en la tradicional trobada de grans vaixells.
L'alcalde, acompanyat pel regidor de Promoció Econòmica i la regidora de Cultura i Turisme, aquest matí al galió Andalucía.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...
Notícies relacionades: