06/04/2022 Serveis - Jordi Rodríguez
Pescadors treballant al port de Palamós.
El Govern de la Generalitat va aprovar ahir mesures econòmiques de suport per al sector pesquer dels ports de la seva titularitat. Són bonificacions de diferents taxes i tarifes que paguen els pescadors, i que tenen un valor que supera el milió d'euros. Aquestes bonificacions seran d'aplicació directa i compatibles amb les ajudes sectorials de la mateixa Generalitat o de l'administració de l'Estat.
Fa poques setmanes, aquestes ajudes ja havien tingut la llum verda del Comitè Executiu de Ports de la Generalitat. Són una resposta a l'actual situació geopolítica i als impactes econòmics que se'n deriven. En aquest cas, els que afecten més directament l'operativa de les flotes pesqueres de la costa catalana. Així, s’ha vist necessari incentivar l’activitat pesquera amb determinades mesures econòmiques, dins del marc de la sostenibilitat del conjunt del sistema portuari. Són mesures dirigides als gestors de les dàrsenes pesqueres, les llotges i les instal·lacions complementàries i de l’activitat pesquera, que estan subjectes a la taxa per ocupació del domini públic portuari, la T01, amb una reducció del 20% sobre aquesta taxa. La segona mesura és la referida a la tarifa de subministraments d’aigua i electricitat, l'anomenada E3. No s’hi aplicarà el coeficient de repercussió sobre el consum realitzat, a partir de la seva aprovació, fet que suposarà un estalvi del 20% de la facturació d’aquesta tarifa. L'impacte total d'aquestes dues mesures serà de 262.000 euros i s'aplicaran durant aquest any.
A banda, però, Ports de la Generalitat també ha decidit aplicar l'exempció durant sis mesos de la Taxa de pesca fresca. Aquest tribut grava la utilització pels vaixells pesquers de les instal·lacions on fan la descàrrega de les seves captures, les zones de manipulació i els serveis generals del port. El Govern ha valorat aquesta mesura de suport en 800.000 euros.
Totes les notícies:
16/12/2025 - El Ple debat avui l'aprovació d'un pressupost de 35'2 milions d'euros pel 2026
L'expedient del pressupost municipal de Palamós pel 2026 passarà aquesta tarda pel Ple municipal...
16/12/2025 - Palamós participa en l'elaboració de la Llei de l'impost turístic
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, va ser una de les representants de municipis turístics del...
16/12/2025 - Els pescadors palamosins aconsegueixen una mica més de quota de gamba per acabar l'any
El ministeri d'agricultura, pesca i alimentació ha assignat una quota addicional de 9 tones de...
16/12/2025 - FECOTUR demana més previsió amb la campanya nadalenca i una decoració millor
El Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, FECOTUR, demana més previsió a...
16/12/2025 - El palamosí Said Mechaal, medalla d'or europeu de cros per equips amb Espanya
El palamosí Said Mechaal ha format part de l'equip d'Espanya que aquest cap de setmana ha guanyat...
Notícies relacionades:
29/03/2022 - Medi Ambient Palamós diu que Europa no reconeix la seva aposta per la reducció de l'esforç pesquer
...
23/03/2022 - Cultura La Generalitat reconeix l'Associació de l'Organització de Productors de la Pesca de Palamós
...
16/06/2021 - Política El Ple tanca files amb els pescadors i les seves queixes per la reducció d'horaris
...
04/06/2021 - Medi Ambient L'arrossegament de Palamós, agreujat per la reducció de dies de pesca
...