31/03/2022 Esports - Carlos Ribas
Roser Castillo amb totes les medalles que ha guanyat aquest any.
El Club Natació Palamós compta entre els seus integrants amb una nedadora destacada. Ella és la Roser Castillo, amant d'aquest esport des de petita i que durant molt de temps va fer de monitora de natació. En els darrers campionats d'Espanya i Andorra ha guanyat un munt de medalles i encapçala diversos rànquings. Mèrits que per ells mateixos ja són excepcionals, però que encara agafen més relleu perquè la Roser té 70 anys i ha estat operada dels dos malucs. Actualment és la novena millor nedadora del món en la categoria d'entre 70 i 74 anys i la tardor propera participarà en els campionats d'Europa de l'especialitat.
L'amor de la Roser per la natació no és casualitat. Pràcticament es podria dir que va néixer a la piscina. Prové d'una família de nedadors. El seu pare va ser waterpolista olímpic i va participar als Jocs de Londres 1948 i Helsinki 1952, i la seva mare va formar part d'una generació pionera de dones nedadores als anys 40. Els dos eren socis del Club Natació Barcelona i fins i tot quan es van casar van anar primer a fer un bany a la piscina. Aquest ambient va fer despertar, des de ben peitta, la passió per la natació a la Roser. I ja de gran va seguir vinculada a aquest esport perquè va fer de monitora de natació durant molts anys. A punt de fer 40 anys li van proposar participar en campionats de veterans i i des de llavors no ha parat.
Els resultats de la Roser Castillo amb el Club Natació Palamós són espectaculars. Aquest 2022 acumula ja 9 medalles. 3 al campionat de Catalunya, 4 al campionat d'Espanya a Pontevedra i 2 al d'Andorra. Al petit país veí va participar en un torneig específic en què es nedaven totes les distàncies d'una disciplina en una sola tarda. La Roser va fer els 50, 100 i 200 braça, va quedar segona absoluta i es va endur la medalla d'or per ser la nedadora de més edat.
Els resultats de la Roser són excepcionals però tenen encara més mèrit perquè va haver de ser operada i porta pròtesis als dos malucs. De fet, l'hospital Clínic de Barcelona la posa com a exemple per difondre els beneficis saludables que aporta la natació per a recuperar-se d'una operació. Gràcies a aquest esport la seva musculatura era tant forta que no va necessitar més de 24 hores per tornar a l'aigua un cop va sortir del quiròfan. Actualment, entrena tres cops a la setmana, equivalent a uns 1.500 metres. Ho fa per salut però també perquè és competitiva i guanyadora. El Circuit de Catalunya de Natació programa16 campionats, de fons, de llarga distància, d'aigues obertes, entre d'altres, i la Roser ja els té apuntats al calendari.
Al setembre, la Roser Castillo afrontarà un nou repte en els Campionats d'Europa que es fan a Roma. Ja té les mínimes per a participar en totes les proves i li agradaria poder establir un nou rècord europeu. De moment, és novena del món d'entre 70 i 74 anys i primera d'Espanya de la seva categoria en el circuit nacional Octatlón, competició que premia la versatilitat dels nadadors màster durant la temporada.
Totes les notícies:
02/04/2026 - L'Ajuntament posa en valor els serveis públics que es podran pagar amb la nova taxa turística
Des d'ahir dimecres està vigent l'increment de l'import de la taxa turística que grava les...
02/04/2026 - Palamós celebra aquesta tarda la inauguració del passeig del Mar
Palamós recuperarà aquesta tarda els actes que, amb motiu de l'obertura al públic de la part...
02/04/2026 - 'Primer bany de l'any', per primer cop en Divendres Sant
El diumenge passat no va ser possible per la tramuntanada, però l'Àrea de Promoció Econòmica i...
02/04/2026 - Dilluns de Pasqua amb la primera escala de creuer de l'abril
Aquest dilluns que ve està programada la segona escala de creuer d'aquesta temporada al port de...
02/04/2026 - 'Frontera', de Judith Colell, avui al Cicle Gaudi de cinema català
Aquesta vegada, el Cicle Gaudí de cinema català no arriba al Teatre La Gorga de Palamós el...