Creu Roja Palamós va prestar l'any passat un 50% més d'atencions que abans de la pandèmia

22/03/2022 Societat - Jordi Rodríguez


Creu Roja Palamós va prestar ajut l'any passat a 948 persones. (Foto: Creu Roja Palamós).

Creu Roja Palamós va prestar ajut l'any passat a 948 persones. (Foto: Creu Roja Palamós).

Com ja explicàvem ahir, Creu Roja Palamós s'enfronta en l'actualitat a un repte d'envergadura com és gestionar l'acollida de refugiats provinents de la guerra d'Ucraïna. Per a aquesta ONG, però, aquesta mena de desafiaments s'han convertit en un hàbit en aquests últims anys. El nombre d'actuacions socials que porta a terme es va disparar en el primer any de la pandèmia. Va baixar l'any passat, però lluny encara de la normalitat, i aquest 2022 es presenta amb un panorama més aviat pessimista.

De fet, els sectors més vulnerables de la societat palamosina ja van patir de valent els efectes de la crisi immobiliària i financera del tombant entre la primera i la segona dècada d'aquest segle. Més tard, tothom es va veure impactat per l'esclat de la pandèmia de la COVID-19 l'any 2020, però per als qui no havien acabat d'aixecar el cap després de la crisi anterior, plovia sobre mullat. L'any 2019, Creu Roja Palamós va haver de prestar ajuda a un total de 634 persones. L'any següent, el primer de la pandèmia, van ser 1.652 amb un increment del 160 per cent. Aquest pic va anar a la baixa durant el 2021, en què les assistències socials de l'ONG es van reduir fins a les 948. Una xifra que, malgrat tot, encara era un 50 per cent superior a la d'abans de la COVID. Albert Matavera, coordinador de Creu Roja Palamós, explica que el resultat final és més vulnerabilitat social.



Per al coordinador de Creu Roja Palamós, els reptes del 2022 no són menors i tenen un denominador comú amb els dels últims anys: la necessitat d'habitatge d'accés assequible.



Aquest any, les famílies més vulnerables patiran també els efectes de la guerra d'Ucraïna a través de l'increment generalitzat de preus de productes i serveis tan bàsics com l'alimentació, l'electricitat o el gas.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...